øyvind bp Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2010 at gs har blitt sinnsykt mye dyrere på alt i forhold til det de var bør de fleste ha fått med seg, og bunner i den enkle grunn at Bavaria har kjøpt opp GS. (slik jeg forstod det) GS lever i originale deler, men ikke koed og Schmiedmann. liksom "biltema" Det er samme pris i nydeler til E34 eller E92... Hvis eg har en E92 så eg går for GS pga originale deler som det skal være. Det er bare tull. Koed har og en del originaldeler. Jeg bestillte i alle fall eksosannlegg på Koed. Det var originalt og kostet 5500 mindre en samme annlegg hos GS. Jeg har bra erfaringer med Koed.
S.Arnesen Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 Ser frem til at schmiedmann åpner avdeling her i norge igjen. Dhl er latterlig dyre å bruke når de skal ha over 200kr i ekspedisjonsgebyr osv.
HenrikE30+ Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 Ser frem til at schmiedmann åpner avdeling her i norge igjen. Dhl er latterlig dyre å bruke når de skal ha over 200kr i ekspedisjonsgebyr osv. Ja, det er faktisk ille har jeg funnet ut. Jeg scannet fakturaen jeg fikk fra DHL (fikk noen deler fra Danmark som hastet veldig) og sendte den til vår danske avdeling. Dette er svaret jeg fikk fra ledelsen der nede: "Det er helt vanvittigt--- Per vores lagerchef og Torben vores økonomichef er på opgaven - og giver dig svar Henrik, Mvh. Martin" Vil også bare presisere at både Koed, GS og Schmiedmann leverer ALT av ORIGINALE BMW-deler. Og selv om vi er konkurrenter så kan jeg stemme i med innlegget over at også jeg har hatt gode erfaringer med Koed. Det gjelder også GS. Det er meget kompetente, servicemindede og skikkelige folk begge steder. Vi har med andre ord en tøff konkurransesituasjon foran oss...
Maverick Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Bestilte bagasjeromsmatte til E60 sedan og fikk den levert i forrige uke, DKK 587,- inkl frakt og eksp.gebyr. Så langt så vel. På lørdag kom sjokket fra DHL; regning på mva, eksp.gebyr (utleggsgebyr for mva) og importfortolling. Mva og eksp.gebyr var som forventet - helt på linje med feks Posten/Bring, men importfortolling? DHL skal ha NOK 469,- for fortollingsjobben + 114,- for utlegg av Mva. Kontaktet DHL, men fikk til svar at slik var det. Ser frem til at Schmiedmann kommer til Norge igjen så DHL ikke får gleden av vår handel av BMW-deler.
HenrikE30+ Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Bestilte bagasjeromsmatte til E60 sedan og fikk den levert i forrige uke, DKK 587,- inkl frakt og eksp.gebyr. Så langt så vel. På lørdag kom sjokket fra DHL; regning på mva, eksp.gebyr (utleggsgebyr for mva) og importfortolling.Mva og eksp.gebyr var som forventet - helt på linje med feks Posten/Bring, men importfortolling? DHL skal ha NOK 469,- for fortollingsjobben + 114,- for utlegg av Mva. Kontaktet DHL, men fikk til svar at slik var det. Ser frem til at Schmiedmann kommer til Norge igjen så DHL ikke får gleden av vår handel av BMW-deler. Dette er helt feil! Fortollingsjobben på NOK 469,- er bare tull! Snakket med DHL i går og de beklaget "feilen" etter at jeg presset dem. Jeg har en dialog med Schmiedmann i Odense om dette og de er ganske forbannet på DHL ettersom de faktisk betaler DKK 199,- for denne jobben. DHL tar seg trippel betalt for dette virker det som. Jeg får en kredittnota av DHL på dette. Mitt forslag er: Send meg en mail - henrik@schmiedmann.no - med et scan av fakturaen og så tar jeg det videre med danskene. Og gi gjerne opplysningen videre til andre. Min frykt er at dette rotet fra DHL har skadet ryktet til Schmiedmann i Norge og det kan vi ikke ha noe av.
Maverick Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Sendte HenrikE30+ min dokumentasjon og etter kort tid så fikk jeg telefon fra Schmiedmann i Danmark. De hadde kontaktet DHL og det viser seg at DHL i NOrge har gjort feil mht fortollingsgebyret på NOK 469,-. Schmiedmann har her opptrått raskt og viser en kundebehandling til etterfølgelse. Gleder meg til åpningsfesten i Bærum i desember. Schmiedmann blir min "hoffleverandør" heretter.
motocross4 Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Kammeraten min bestilte deler til e36 for 1200 han fikk 1100kr i faktura 3 dager etter på pågrunn av toll og greier så blir dyrt om du ikke betiller mye tror jeg!
HenrikE30+ Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Kammeraten min bestilte deler til e36 for 1200 han fikk 1100kr i faktura 3 dager etter på pågrunn av toll og greier så blir dyrt om du ikke betiller mye tror jeg! Da foreslår jeg at du ber ham gjøre det samme som Maverick gjorde. Scan inn faktura fra DHL og send til meg på henrik@schmiedmann.no Jeg har hatt en lengre samtale med ledelsen i Schmiedmann om dette nå og de tar det MEGET alvorlig. De forbereder nå et saftig brev til DHL der de ber de om å rydde opp og betale tilbake til alle de kundene som har blitt utsatt for dette de siste månedene. Det er jo veldig trist for oss som har satt igang med Schmiedmann Norge - dette opplegget gjør til at mange får et negativt inntrykk av Schmiedmann... Jeg håper virkelig at DHL tar denne saken enda mer alvorlig enn det vi gjør...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 er schmiedmann oppe i norge nå? Mer eller mindre... Vi er ferdig med oppussing av lokalene (bare småtteri som gjenstår) og IDAG begynner installering av IT-systemer. Med en gang de er på plass så er vi igang. Vi HÅPER på at Schmiedmann Norge AS tar over webshop fra og med søndag Oppdatering av nettsiden osv. kommer til uken! Dersom du MÅ ha deler så tar vi imot bestilling allerede nå, men vi må "punche" alle ordre manuelt... Du når oss på 67 17 18 19 (mitt mobilnummer er: 928 99 650)
325ti Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Blir endel gode handler fra dere Henrik=) godt jobba!.
motocross4 Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Kammeraten min bestilte deler til e36 for 1200 han fikk 1100kr i faktura 3 dager etter på pågrunn av toll og greier så blir dyrt om du ikke betiller mye tror jeg! Da foreslår jeg at du ber ham gjøre det samme som Maverick gjorde. Scan inn faktura fra DHL og send til meg på henrik@schmiedmann.no Jeg har hatt en lengre samtale med ledelsen i Schmiedmann om dette nå og de tar det MEGET alvorlig. De forbereder nå et saftig brev til DHL der de ber de om å rydde opp og betale tilbake til alle de kundene som har blitt utsatt for dette de siste månedene. Det er jo veldig trist for oss som har satt igang med Schmiedmann Norge - dette opplegget gjør til at mange får et negativt inntrykk av Schmiedmann... Jeg håper virkelig at DHL tar denne saken enda mer alvorlig enn det vi gjør... Tusen takk!!! det skal jeg gjøre ass!
Stoppie_Master Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Da må man inn og sjekke nettsiden på søndag da Hvilke selskap kommer dere til å bruke til transport i norge, posten og ....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå