Fisher Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Har en 320i 93 coupe med m50 motor. Jeg plages med at den går ujevnt på tomgang.. Og av og til dør ut når jeg kobbler ut inn mot kryss osv.. Ofte detter turtallet til 400 før det øker på igjenn til 800... Noen gang dør han helt ut som sakt. Det må da være noen som har opplevd dette? Den ujevne tomgangen jeg har, kom etter jeg hadde oppe coilene og byttet toppdeksel pakning.. Jeg merket at noen av tennhettene virket litt "slakke" osv når de skulle entre pluggene.. Er dette et vanlig problem eller? At tennhettene må byttes osv? Av og til når jeg akser fra 800rpm med fullt pådrag får jeg et nøkk og jeg er bra sikker på at jeg hører at han skyter på en sylinder. Derfor lurer jeg på.. Enda en rar ting.. Noen gang når jeg kjører.. skjer det noe med motorn som gjør at hele motorn virker som den går i stå.. jeg får nesten ikke aks på motoren og jeg kan høre han skyter.. Dette løses ofte greit ved å starte bilen på ny... da virker det som det har resatt seg.. Noen vært plaga med det samme? Å bilen bruker 0.7l på langkjøring.. så har ikke helt føling på at det er lmm som er gåen.. Da jeg hadde på motorsystem avleser fikk jeg opp en temp føler på biln som var slått ut.. sannsynligvis den som går til motorboksen.. å ikke den til instrumentpanelet.. Men det forsvant etter vi nullstillte systemet.. Kan den ha noe med dette å gjøre? All info å hjelp og erfaringer settes stor pris på Hvis noen har avlesnings system til e36 320i, i trondheim så pm!!!
a-watt Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Min var slik å da var det tomgangsregulator kontakta som ikke var skikkelig tilkoblet!
Mons1 Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 M50 har hatt noe problemer med coilene(en hver tennplugg) at det oppstår overslag inni coilene som kortslutte gnisten og du får feiltenning. Coilene er vanskelig å feilsøke, men siden det kom etter at du hadde av toppdekselet, så sjekk om det ikke har kommet olje ned i plugg-rørene. Ta ut alle plugger og sjekk om de er nedgriset med olje. RS Har en 320i 93 coupe med m50 motor. Jeg plages med at den går ujevnt på tomgang.. Og av og til dør ut når jeg kobbler ut inn mot kryss osv.. Ofte detter turtallet til 400 før det øker på igjenn til 800... Noen gang dør han helt ut som sakt. Det må da være noen som har opplevd dette? Den ujevne tomgangen jeg har, kom etter jeg hadde oppe coilene og byttet toppdeksel pakning.. Jeg merket at noen av tennhettene virket litt "slakke" osv når de skulle entre pluggene.. Er dette et vanlig problem eller? At tennhettene må byttes osv? Av og til når jeg akser fra 800rpm med fullt pådrag får jeg et nøkk og jeg er bra sikker på at jeg hører at han skyter på en sylinder. Derfor lurer jeg på.. Enda en rar ting.. Noen gang når jeg kjører.. skjer det noe med motorn som gjør at hele motorn virker som den går i stå.. jeg får nesten ikke aks på motoren og jeg kan høre han skyter.. Dette løses ofte greit ved å starte bilen på ny... da virker det som det har resatt seg.. Noen vært plaga med det samme? Å bilen bruker 0.7l på langkjøring.. så har ikke helt føling på at det er lmm som er gåen.. Da jeg hadde på motorsystem avleser fikk jeg opp en temp føler på biln som var slått ut.. sannsynligvis den som går til motorboksen.. å ikke den til instrumentpanelet.. Men det forsvant etter vi nullstillte systemet.. Kan den ha noe med dette å gjøre? All info å hjelp og erfaringer settes stor pris på Hvis noen har avlesnings system til e36 320i, i trondheim så pm!!!
Fisher Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 japp det gjorde jeg da jeg byttet toppdeksel pakningen.. Å da var det masse olje nedi der.. men mindre problemer enn det er nå.. hehe.. Har en liten finger på tomgangs regulator og de tennhettene fra coilene.. Men er så dumt å kjøpe nytt når man er usikker.. blir bare store kostnader.. Var oppe med coilene i ettertid å da var det ikke noe olje nedi plugg hullene... Minimalt i så fall..
a-watt Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Har coiler og regulator brukt du kan få kjøpt!
Fisher Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Nekter å tro coilene er feil.. da skulle den gått bare på 5cyl. elns.. Og skutt mye.. Siden det skjer så skjelden så tror jeg ikke det der det.. Men du sa noe først der a-watt.. hehe, jeg har en løs kabel der tomgangs regulatorn skal stå (Ikke nødvendigvis til den)... Tenkte det var noe ekstra utstyr eller nå.. Jeg må ta en titt på det.. Funger regulatoren du har da? Gått langt osv? Hørt de kan renses hvis det er pga skjit de går dårlig.. Så må vell prøve det først.. Bare så mye overtid for tia.. Får jo ikke tid te å skru bil
a-watt Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Er det ikke koblet til en ledning bak på regulatoren så er det nok det. Funker den, har gått ca 150k. Skal vist gå å rense den med startgass. Her ser du kontakten...
Fisher Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 nei akkurat hvor den skal kobles vet jeg ikke.. siden jeg bare fant den kjapt.. dreiv på med noe annet egentlig skjønner du.. Usikker på om den ligner .. men får se om jeg får sjekket i helgen Ja skal undersøke litt så får du høre hvis jeg finner ut at den er gåen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå