Olaandref Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hei. Noen her som kan hjelpe litt med hvilken turbo som passer denne motoren best for å hente ut 500-600 hester?Hvilket datasprut man kan bruke?
T. Thøgersen Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hei.Noen her som kan hjelpe litt med hvilken turbo som passer denne motoren best for å hente ut 500-600 hester?Hvilket datasprut man kan bruke? Precision-turboer er veldig populære om dagen, små, kompakte lettdrevne og effektive aggregat. Fås også med kulelager som gjør dem ekstra responsive, og med bilett-aksel som er lekkert. Størrelse, A/R og liknende er det et hav å velge i, men med en 5865 bilett som jeg har, er det maks på ca 600hk på en sekser, avhengig av drivstoff, kammer o.l Jeg bruker Autronic, men mange bruker ViPec, og det skal være bra det også. Viktig å tenke litt på support-muligheter til det sprutet du kjøper også, for er du ikke en "kløpper" på akkurat det sprutet, kommer du 99,99% sikkert til å trenge hjelp. Autronic sine største fordeler er jo relativt lett å forstå seg på, kompatibelt med de fleste triggeropsett, kan kjøre høy eller lavohms dyser, ett veldig bra forum på www.mrm-racing.se også har det i prinsipp uendelige muligheter for å styre ekstrafunksjoner, som f.eks ladetrykkstyring, launch, viftestyring, pumpestyring, logging av temp, trykk på olje, osv, osv. Mange muligheter! Håper det hjalp deg litt på vei, men dette er da basert på mine erfaringer.
Olaandref Skrevet August 20, 2010 Forfatter Skrevet August 20, 2010 Takk for svar Har tenkt på å kjøpe litt større turbo så jeg har litt extra å gå på om det skulle bli behov for mer effekt men har kikket på Precision turboene ja, blir nok en kulelagret en der i fra. Har hørt at gearkassen kan håndtere ca 600 hester uten at det går ut over driftsikkerheten?
T. Thøgersen Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 Takk for svar Har tenkt på å kjøpe litt større turbo så jeg har litt extra å gå på om det skulle bli behov for mer effekt men har kikket på Precision turboene ja, blir nok en kulelagret en der i fra. Har hørt at gearkassen kan håndtere ca 600 hester uten at det går ut over driftsikkerheten? ZF kassene på M3'n skal tåle endel juling, men alt går jo å kjøre i filler hvis man vil. Kulelagerturboene fra Precision tåler mye juling, og deres design krever ikke vannkjøling heller. Ergo, mindre pes når man bygger. En kamerat av meg har en 5865 Bilett kulelager på en 2l 16v Opelmotor, den er det helt sjuk respons i. Bremsa lett 499hk på hjula på 1,8 bar med E85. Mener det var 730nm i motoren, nok i en gammel Ascona det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå