aottesen Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Gikk til innkjøp av Meguiars sin stålpolish i går, for å polere felgene. Kan ikke si jeg ble helt fornøyd, hverken med bruksanvisningen eller resultatet. Noen som kan forklare meg kjapt hva jeg skal gjøre / gjorde feil? ...den utfyllende bruksanvisningen Jeg endte opp med å dra middelet av felgne igjen etterpå, uten at jeg syns de ble nevneverdig blanke.
aottesen Skrevet August 21, 2010 Forfatter Skrevet August 21, 2010 Haha. Der ser du. Hvorfor står det ikke, ordrett på pakkken? "Påfør et tynt lag med 100% ren bommulsklut og gnikk til krampen tar deg, vent fem minutt og fortsett til krampen tar deg igjen"
///MPower Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 er det klarlakk på kanten? litt vanskelig og polere opp rustfrittstål da
todleif Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Er klarlakk på den felgen. Uten klarlakk blir paden svart som f med ein gang.
rolfi Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Jeg satt bilen på bukker bak, startet den og satt den i 2. gir, fikk så noen til å holde igjen det ene hjulet imens jeg satt med en pad med GODT med polish på på det andre hjulet som snurret fort som faen. (Heiii HMS) Resultat: BLAANKT! Grunnen til at paden blir svart er fordi det er et _slipe_middel. Det vil si at det sliper i aluminiumen. Det er altså aluminium det svarte.... Funker kun på felger uten lakk ja, det burde ikke være nødvendig å nevne engang.
aottesen Skrevet August 21, 2010 Forfatter Skrevet August 21, 2010 Pad'en ble ikke svart, så da stemmer sikkert det ..
aottesen Skrevet August 21, 2010 Forfatter Skrevet August 21, 2010 Hehe, genial måte å polere felgene på da .. Så noen som reparerte kantkjørte felger på den måten også. Bilen i bukk og frem med metallsløyd-verktøy. Ble jo dritbra, men tror (som du nevner) ikke at HMS-folkene jubler over ideen. Men, ok. Det er tydeligvis klarlakk på kanten. Jeg har prøvd å pusse litt, men det ble ikke bra. Konklusjon - jeg må gnikke til krampen tar meg?
todleif Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Du bruker ikkje metal polish på lakkerte felgkanter. Du bruker polish som er beregna på lakk Kva har du?
ingard Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 Nytter ikke uansett hvor hardt du presser. Finn den noe ubehandlet alu eller stål, så ser du fort det blir blankt
aottesen Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Fikk beskjed om å polere med Autosol, og det gjorde jo så definitivt susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå