e30lars Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 hei.. jeg har et problem med en e39 535tds. jeg har bytta diselpumpa i tanken. og den som er skrud fast på motorn.. jeg får fortsatt ikke en dråpe diesel frem.. har noen noen gode ideer her ?? jeg har prøvd alt.. takker for alle svar lars..
Gjest Skrevet August 21, 2010 Skrevet August 21, 2010 selge til meg en diagnose er nok da på sin plass etterhvert.
e30lars Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 får jo ikke frem noe sånt på diagnose.. :S
e30lars Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 det er ikke det som er problemet.. er byttra for ikke så lenge.. åumpa i tanken går.. men får ikke diesel ut av tanken. :S
huldra66 Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 Pumpa i tanken går sier du??? Da er det bare og starte der , koble fra slangen og se om det kommer noe ut. Fikk du montert den riktig tilbake da du skiftet den? litt knotet det der , kansje noe kom i klem Starte der bak tror jeg ivertfall viss pumpa gå og du ikke får noe frem. hilsen terje
Gjest Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 e30lars, dette har vi vært gjennom noen ganger før. det er litt villendende å si at du har bytta inspr pumpe, og ikke får noe diesel ut. Men, om vi er på samme sted som før, så gjelder fremdeles det jeg har sagt fra før. om pumpa går og det ikke kommer diesel frem, så er det en slange som er kobla feil, en slange eller rør som er i klem, eller hull på..
e30lars Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 det er jo ikke noe slange og koble feil har jeg sakt.!!! det er en slange..! vis det er noen som veit ossen detr ser ut. pumpa på høyre side pumper diesel`en frem.. mellom tanken på vesnstre side.. det er gjenomsiktige slanger, jeg ser at den pumper diesel fra den ene tanken.. men går ikke videre.
Gjest Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 det var bare en generell forklaring på hvordan man feilsøker på at det ikke kommer diesel i enden av en slange. ja jeg har gjort dette noen ganger før, men har ikke fotografisk hukommelse på hvilke slanger som er det. for å si det på en annen måte da, dette er bare ren utelukkende feilsøking; For at du skal få diesel fram, kreves det 1) ei fungerende og riktig montert pumpe 2)strøm til denne pumpa 3)at slangen er koblet på og hel 4)at eventuelle komponenter som står på denne er hel, og ikke lekkasje om disse er oppfylt, så får du diesel, når du ikke gjør det så er det feil på et av disse punktene.
e30lars Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 hmm.. ja, alt skal vere riktig der. har dette tds dritte ass.. mye bedre med bensin veit du hvor mye den pumpa skal måle på mulitimeter el ? vis det ikke er lekk i noen av slangene i tanken da.. :S
BmwFrik Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 Hei. Har ikkje skrudd noko serligt på E39 525TDS, men skjølv har eg ein 525TDS E34. har hatt liknandes problem, problemet var då: ut i frå kvar "dyse" under luft manifoild er der 1.stk dyse på kvar syl. Ut i fra kvar enkelt dyse går der ein slange fram på neste dyse ("nabo dysa på sylinderen etter") desse slangane kan vere morkna og sprokne slik at den dreger inn falsk luft der, men på siste dyse nermast front vindu er der berre montert ei gummi propp som også kan vere morkna og. sjekka dette? som sakt veit eg ikkje om det er slik på e39, men er vert å sjekke =) Lykke til!
Gjest Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 det er ikke et slikt problem. han sier han ikke får diesel fram til dieselfilteret engang.
BmwFrik Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Er du 100% sikker på det E34_525tds? pappa hadde nemmeleg samme problem at man såg i slangen som går inn på dieselfilteret at der kom berre luft, skifta då den bakerste proppa pga den saug luft der. ok no. Her Er kansje svaret på probleme ditt! Fant ein gammal tråd med noko liknande problem, kan vere samme feilen. Les nøye! viewtopic.php?f=1&t=107426&hilit=service+e34+525tds
Gjest Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 ja jeg er 100% sikker på det, fordi du snakker om slangen mellom hovedpumpe og filter, mens jeg snakker om slange som kommer fra tanken og inn på filter. hvis du ser hvordan slangene går så blir du fort enig. e30lars, har du webasto på bilen forresten?
e30lars Skrevet August 24, 2010 Forfatter Skrevet August 24, 2010 nå har jeg kommet frem til at det nesten må vere den ventilen jeg fant nåt jeg grafsa nede i tanken.. det er en enveisventil av noe slag. av plast.. har noen trua på det el ? mvh lars
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå