Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg har et problem med en e39 535tds.

jeg har bytta diselpumpa i tanken. og den som er skrud fast på motorn..

jeg får fortsatt ikke en dråpe diesel frem..

har noen noen gode ideer her ??

jeg har prøvd alt..

takker for alle svar ;)

lars..

Skrevet

selge til meg :)

en diagnose er nok da på sin plass etterhvert.

Skrevet

Pumpa i tanken går sier du???

Da er det bare og starte der , koble fra slangen og se om det kommer noe ut.

Fikk du montert den riktig tilbake da du skiftet den? litt knotet det der , kansje noe kom i klem

Starte der bak tror jeg ivertfall viss pumpa gå og du ikke får noe frem.

hilsen

terje

Skrevet

e30lars, dette har vi vært gjennom noen ganger før. det er litt villendende å si at du har bytta inspr pumpe, og ikke får noe diesel ut.

Men, om vi er på samme sted som før, så gjelder fremdeles det jeg har sagt fra før. om pumpa går og det ikke kommer diesel frem, så er det en slange som er kobla feil, en slange eller rør som er i klem, eller hull på..

Skrevet

det er jo ikke noe slange og koble feil har jeg sakt.!!!

det er en slange..!

vis det er noen som veit ossen detr ser ut.

pumpa på høyre side pumper diesel`en frem.. mellom tanken på vesnstre side..

det er gjenomsiktige slanger, jeg ser at den pumper diesel fra den ene tanken.. men går ikke videre.

Skrevet

det var bare en generell forklaring på hvordan man feilsøker på at det ikke kommer diesel i enden av en slange.

ja jeg har gjort dette noen ganger før, men har ikke fotografisk hukommelse på hvilke slanger som er det.

for å si det på en annen måte da, dette er bare ren utelukkende feilsøking;

For at du skal få diesel fram, kreves det

1) ei fungerende og riktig montert pumpe

2)strøm til denne pumpa

3)at slangen er koblet på og hel

4)at eventuelle komponenter som står på denne er hel, og ikke lekkasje

om disse er oppfylt, så får du diesel, når du ikke gjør det så er det feil på et av disse punktene.

Skrevet

hmm.. ja, alt skal vere riktig der.

har dette tds dritte ass.. mye bedre med bensin :P

veit du hvor mye den pumpa skal måle på mulitimeter el ?

vis det ikke er lekk i noen av slangene i tanken da.. :S

Skrevet

Hei. Har ikkje skrudd noko serligt på E39 525TDS, men skjølv har eg ein 525TDS E34. har hatt liknandes problem, problemet var då: ut i frå kvar "dyse" under luft manifoild er der 1.stk dyse på kvar syl.

Ut i fra kvar enkelt dyse går der ein slange fram på neste dyse ("nabo dysa på sylinderen etter") desse slangane kan vere morkna og sprokne slik at den dreger inn falsk luft der, men på siste dyse nermast front vindu er der berre montert ei gummi propp som også kan vere morkna og. sjekka dette?

som sakt veit eg ikkje om det er slik på e39, men er vert å sjekke =) Lykke til!

Skrevet

det er ikke et slikt problem. han sier han ikke får diesel fram til dieselfilteret engang.

Skrevet

ja jeg er 100% sikker på det, fordi du snakker om slangen mellom hovedpumpe og filter, mens jeg snakker om slange som kommer fra tanken og inn på filter. hvis du ser hvordan slangene går så blir du fort enig.

e30lars, har du webasto på bilen forresten?

Skrevet

nå har jeg kommet frem til at det nesten må vere den ventilen jeg fant nåt jeg grafsa nede i tanken.. det er en enveisventil av noe slag. av plast..

har noen trua på det el ?

mvh lars

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...