BRK Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 Hei jeg har en 97mod 318 tds som det begynner å bli litt sliten motor i vurderer da om jeg skal konvertere til bensin er det noen som har gjort dette før? hva mer enn hjerne og motor med ledningsnett trenger jeg? Vet fra før at bremser, støtdempere og fjærer er like så dette er ikke noe problem Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 må bare spørre, hvorfor ikke ta den lette vegen og gå for 2,5tds motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 må bare spørre, hvorfor ikke ta den lette vegen og gå for 2,5tds motor? Hiver meg på denne tråden jeg. Hvor lett er det og bygge om en 318tds til 325tds? tenker lednings nett og hjerne og att ting fungerer som det skal. Girkasse/ mellomaksel Har selv en 318tds ( manuell ) vi har fikset opp til sønnen der motoren hadde rast, brukte tid og masse penger på og fikse den så nå går den tilsynelatende bra , men om den skulle ryke igjen gidder jeg ikke bruke 10t på deler til og fikse den viss en 2,5 kan settes relativt enkelt inn. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 siden jeg aldri har hatt 318tds selv, og dermed ikke gjort dette, så skal jeg ikke garantere for radiator, slanger osv.. mellomaksel ol må man bare sjekke på delefilm.. men rent elektronisk, om bilene/motorene er like utenom størrelsen (årsmod, spes mtp tu), så vil dette være rimelig plug and play da begge disse stryreenhetene skal ha de samme signalene fra bil siden av ledningsnettet. Mulig du må stikke om noe, men du har alt klart, i motsetning til når du bytter mellom bensin og diesel. har du komplett motor med hjerne og motorledningsnett tror jeg ikke dette vil være så veldig vanskelig. Det kan være verdt å sjekke oppimot vin fra begge kjøretøy at gass potetiometer er likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 om du sjekker de forskjellige kontaktene som er mellom bil ledn nett og motor ledn nett, på bmw sitt koblingsskjema (WDS om bilen er "ny" nok) får du rimelig enkelt bekrefta det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå