S.Hafsmo Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 Lurer litt på dette med innkjøring av clutch. ser bruksanvisningen fra Spec og JB Racing (svinghjulet) anbefaler 500 miles med henholdsvis start/stopp før man kan dra på skikkelig, samt harde girskift og clutchsparking. vil det da lønne seg med mye bakkestarting osv. for å få litt fortgang i dette, eller kan det bli for mye belastning på en brand new clutch/svinghjul? (varmgang før "herding"?) og mtp at clutchen er laget for 800nm+ skulle man jo tro at fullt pådrag med mine 400nm i utgangspunktet ikke skulle gjøre veldig stor skade? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 Jeg dreit meg ut på dette med den nye clutch pakken min, det resulterte i at den slurte en del. Jeg fikk jo brent clutch lukt bare jeg rygga ut av garasjen. Etter tysklands turen min og 3-4000km så kom den seg betraktelig. Så jeg hadde fulgt anbefalingen til fabrikanten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 23, 2010 Forfatter Share Skrevet August 23, 2010 Begynte du med clutchsparking og greier etter bare noen få km da eller? synes den lugger en del, men det blir kanskje bedre etterhvert. har kjørt ca. 100km med den nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 Kjørte 14mil før jeg kasta meg utpå Autoslalom heheh! Så er det jo ikke å lett å holde igjen når man ikke har kjørt bilen på evigheter heller. Det at den lugger er nok for du sikkert har sinter clutch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 23, 2010 Forfatter Share Skrevet August 23, 2010 er ikke sinter nei, dette var den kraftigste de hadde før jeg måtte over på Pucket sinterclutch. Vanskelig å holde igjen ja, det hadde vært ytterst behagelig å fått klemt pedalen helt ned i matta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå