stizzen Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Jeg har et "lite" problem her: Her for noen dager siden stod bilen på tomgang i 5-10 min, og etterhvert hørte pappa noe knitring fra motoren og så i dashen at motoren var glovarm, og skrudde bilen av. (Det er lett å være etterpåklok angående det å la bilen gå på tomgang, men gjort er gjort, og jeg trodde ikke at den ville bli så varm på den korte tida). Jeg starta bilen etterhvert for å se/høre etter noen feil, og la merke til at vifta ikke gikk i det hele tatt. Forrige uke kjørte jeg til og fra skolen uten å se noe feil med varmen på bilen, men da jeg kjørte til jobb i dag så gikk motoren varm etter 3-4km. (Vifta gikk heller ikke rundt denne gangen). Noen som har en idé om hva problemet kan være? (Hvis det kan være av interesse så fikk jeg heller ikke varme i cupéen i dag, men jeg vet ikke om det har noen sammenheng jeg). Mvh Stian
SweetBMW Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 klan være termostaten din som ikke åpner, da vil det ikke sirkulere fra radiator og inn til varmeapparat radiatoren... TROR jeg da, er ikke sikker på hvordan det er lagt på E39. Enkleste er å bare skru ut termostaten din opg legge den i kjele med vann og koke den, da ser du om den åpner etterhvert, men bare det at den ikke åpner nok er jo nok til at den blir varm. eventuelt kan det være vifta de, men den skal jo ikke gå når du kjører da, men for å teste den kan du prøve å sette tolv volt rett på vifta. hope i was any help
stizzen Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Takk for kjapt svar Skal sjekke termostaten seinere i dag, må bare få bilen hjem først
dropze Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Vannpumpe er jo typisk feil på disse.. skovlehjulet i plast knusper opp :/
stizzen Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Takker for svar, men problemet var enklere enn jeg først trodde: I dag tidlig fylte jeg på vann, men det skulle veldig lite til før tanken ble full, så vann er det nok av, tenkte jeg. Nå på kvelden så kjørte jeg med pappa bort dit bilen min stod parkert, og da var tanken helt tom. Ført tenkte vi på lekkasje, men det var helt tørt under bilen, og det var ikke mer fukt i motorrommet enn det pleier å være Vi fylte da på mere vann, og klemte på slangene for å prøve å få vannet til å sirkulere, og vips så var tanken tom igjen. Slik fortsatte vi til det var nok vann. Problemet var altså at det var for mye luft/for lite vann i systemet. Jeg vet ikke helt hvor mye vann som skal være i tanken, men vi fylte på 2 liter. Når motoren blir kald igjen skal jeg sjekke nivået på nytt og se hvordan det ligger an
SweetBMW Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Du hadde luft i systemet mao. Og hvordan ble det luft der i utgangspunktet er da mitt neste spørsmål Dårlig lufting av system ved forrige påfyll?... ellers ere lekk internt noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå