Gjest Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 (endret) Da var det vell min tur til å starte prosjekt. Har gått i innkjøp av en god gammel BMW 325ix som jeg har en del planer framover med, til jeg fyller 18år. Kjapp info om bilen: Bmw 325ix E30 M20B25 1987 mod som har rulla 185.000km. Har hatt 3 eiere før meg. Fikk kjøpt bilen til en veldig god pris så dette var ikke noe å speklurere på. Motormessig blir det ikke gjort så mye med det samme, først blir karrosseriet prioritert. Er litt rust rundt om på bilen som skal ordnes først, satser på å få tatt mesteparten av rusten før vinteren kommer så bilen er ''tett'' og rustfri Ellers blir det litt m-tech styling på bilen etterhvert, nye felger ligger også høyt på lista. Bilen skal ribbes i vinter og få seg hellakkering til våren. Ang. fargevalg blir fargen den samme som org, altså zinnoberrot. Er ikke den som sitter med MEST kunnskap om bil så vær tålmodig, kunnskapen kommer vel etterhvert Noen bilder av hvordan den var og fremgangen Endret August 7, 2018 av bjowii
Bimmarn Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Se her ja bytt til 3,5l motor, ta bort forhjulsdriften og svart lakk nå å har du en tøff bimmer
Østgaard Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Se her ja bytt til 3,5l motor, ta bort forhjulsdriften og svart lakk nå å har du en tøff bimmer Haha, går jo and å finne en anna en å ødelegge da... Ser bra ut dette her. Ta helder godt vare på den
Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Se her ja bytt til 3,5l motor, ta bort forhjulsdriften og svart lakk nå å har du en tøff bimmer En 3,5L motor frister, men har også lyst til å beholde denne X bak I'en I og med at det begynner å bli lite av disse e30ene som firhjulstrekere. Ang. farge så tror jeg at jeg beholder orginal fargen. Har vært inne på tanken om å hellakkere bilen i ''delfingrå''. Så får tenke på dette til våren kommer og hellakkering står prioritert. Blir bestilt m-tech frontfanger og bakfanger så fort det blir noe penger i kassa, bakfangeren må skiftes uansett etter at den fikk en smell i helgen. Oppdatering kommer
Bimmarn Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Se her ja bytt til 3,5l motor, ta bort forhjulsdriften og svart lakk nå å har du en tøff bimmer En 3,5L motor frister, men har også lyst til å beholde denne X bak I'en I og med at det begynner å bli lite av disse e30ene som firhjulstrekere. Ang. farge så tror jeg at jeg beholder orginal fargen. Har vært inne på tanken om å hellakkere bilen i ''delfingrå''. Så får tenke på dette til våren kommer og hellakkering står prioritert. Blir bestilt m-tech frontfanger og bakfanger så fort det blir noe penger i kassa, bakfangeren må skiftes uansett etter at den fikk en smell i helgen. Oppdatering kommer Stor skade på bakfangeren da?
Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Tja, stor å stor. Blir vanskelig å få festet den på den ene siden igjen ja. Er bøyd ut på høyre side. Ble også en liten bulk i karosseriet nedenfor høyre baklykt. Surt, men må få prøvd å bøyd/slått ut denne lille bulken og lakkert over igjen så det ikke setter seg rust. Blir fort rustangrep på sånne plasser.
Bimmarn Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 slå ut bulken, puss ned og legg på sparkel:P Hadde en liten skade på HØYRE bakskjerm for litt siden som jeg selv retta ut og sparkla Deretter sendte jeg den på lakkering og da ble den fin og HVIT:P
Gjest Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Bilen var inne på EU kontroll i dag. Ble mere feil enn forventet. Så nye planer er lagt for bilen. Blir avskiltet satt i garasjen og ribbet så fort som mulig. Skal inn på rustsveising neste mnd og deretter blir den vel omsider klargjort til hellakkering. Skal prøve å få lagt ut update snart, må bare få orden på garasjen så det er klart til skruing først.
Z1 Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 En fin ix er noe som blir vanskeligere og finne etter hvert som tida går,og jo flere som blir ødelagt jo bedre pris på di få som er igjen
Rødbmw Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Hvor mye er bilen din senket? og hva slags senk har du ?? har bestilt meg 40mm og er spent på resultatet:)
Gjest Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Hvor mye er bilen din senket? og hva slags senk har du ??har bestilt meg 40mm og er spent på resultatet:) Har 40mm senk, type er jeg usikker på. Gikk gjennom EU kontrollen uten noen bemerkninger på fjørene. Har ikke TUV papirer eller lignende heller. Kommer vell av at bilen er så høy original og med 40mm ser den omtrent normal ut!
Gjest Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Se her ja bytt til 3,5l motor, ta bort forhjulsdriften og svart lakk nå å har du en tøff bimmer Må ikke ta bort forhjulsdriften da, som flere har sagt her, mange som "ødelegger" IX'ene, og det finnes ikke mange som fortsatt har 4WD som funker! Syns du skal holde dette originalt jeg Får si ifra hvis du skal selge felgene som er på de øverste bildene, trenger vinter felger til E30'n Ellers et fint prosjekt, spennende å følge med her! Jeg kommer til å beholde 4WD, helt klart. Er jo en knall vinterbil, men tanke på fremkomst og sladding. Hehe Disse bilene stiger bare i pris. Om jeg skal ha meg en ny bil i fremtiden så blir det så jeg beholder denne i tillegg. Få den så strøken som mulig å sette den i en garasje til lagring. Men ikke med første omgang. Felgene skal du få kjøpe om du vil ja, må bare få tak i noen nye selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå