Gå til innhold

Bmw E30 325ix 87' RS felger prøvemontert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gøy å høre at noen følger med prosjektet, har ikke vært så mye respons til nå men :P

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har liksom sett litt ned på ix fordi jeg har hørt så mye negativt om holdbarheten.

Men morro å se på bildene, aldri tenkt på alt det som er forskjellig på ix'ene kontra vanlige, sånn som servo og travers osv

Skrevet

For meg så ser holdbarheten helt ok ut når jeg ser på innmaten i diffen osv. Bak ser jo innmaten så godt som ny ut :) Men skal man ha seg noe til å burne å herje med er nok ikke dette den rette bilen, da fordelerkassen er ett svakt punkt. Jeg har brukt så masse penger og arbeidstimer på bilen nå at jeg har bestemt meg for å ikke bruke den om vinteren, selv om jeg kjører opp i Januar. Litt i overkant kanskje med tanke på at det er 4WD og bra vinterbil men jeg har ikke samvittighet til å kjøre denne på saltede veier og da har jeg heller ikke noe hastverk med å få den ferdig, noe som gjør at jeg ikke tar noen snarveier i arbeidet :)

Skrevet (endret)

Fått litt deler i posten. bl.a dempere bak, nye drivakslinger, bremseskiver, bensinrør, bremsebakker til håndbrems og driverse klips og slanger. :)

Har også fått montert opp forstillinga på høyre side, så nå er den komplett igjen.

ynz2k55w5j8pfdem64mn.jpg

Endret av bjowii
Skrevet
Stå på! Men skal du bytte til facelift frontplate?

Ja den er kjøpt inn og ligger ferdig lakkert hos lakkerer, fikk melding for 2 dager siden om at den, dørene, forskjermene og bakluka var ferdig lakkert. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Fått henta delene fra lakkering nå, har begynt montering av skjermer og frontplate. Skal prøve å få gjort en del i helgen. Kommer med med mere bilder når ting begynner å kåmme på plass og bakvangene blir ferdig sveist. :)

7cmplbmk9vau7e6afic9.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Fått gjort noen småting.

Fått satt venstre bærebro i traversen for å få samlet litt ting som skal settes sammen. Nye powerflex foringer, fjører, hjullager og diverse som dere ser. Mangler forsatt høyre bærebro, da det var transportskade på den som kom tidligere.

iepsctrqf35nm0tjq6t7.jpg

Festet de nylakkerte dørene

y1edwrdq5ia98nhq75eb.jpg

Diffen har fått seg en liten overhaling. Nye simmeringer, støvringer og diverse

vw588m73zdfbqz3df8zj.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Montert de nye lyktene, grill (skal lakkeres) og frontplata nå. Begynner å ta form :) Har så smått begynnt med motoren.

169e83bu0m0gkg35rzot.jpg

22n6r1ui1koxpc9xwumf.jpg

Skrevet

Fikk tilsendt ny bærebro som kom med posten på Lørdag. Fikk ''ribba'' den for foringer, hjullager osv idag. Så nå ligger den klar til pulverlakkering hos lakkerer.. Så fort jeg får den tilbake blir det montering av bakstilling :D Skal bli godt å få rullende karosseri igjen

Skrevet

Har fått begynt med motoren nå, kvelden gikk med til vasking av toppen og blokka. Resultatet ble overraskende bra :)

iowbxbljn9m15v77wdsd.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...