bmwsel Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Har byttet ledningsnett til motoren på min E87 116i. For og få til dette måtte jeg av med innsugsmanofoil og innsprøytningsdyser for å komme til el.boks. Alle plugger og ledninger er nå på plass (forhåpentligvis på riktig plass) men nå jukser bilen. Høres ut som det ikke går sikkelig på alle sylinderene. Tips mottas med takk....gjesp.... nå er det leggetid!
bmwsel Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Ingen som har noen tips... Har gått over alle kabler og slanger og alt ser ok ut. har også gått over dysene og disse ser også bra ut. Har koblet ut LMM og da gikk den enda dårligere. Kjørt diagnose men ingen feilmeldinger....
Gjest Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 hvorfor ble ledningsnett byttet? får vonde assosiasjoner til kjede som har hoppet.. du ville normalt fått feilkode om det skulle være tenning, eller blandingsfeil.
bmwsel Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Ledningsnett ble byttet pga. diverse feilmeldinger. Hadde bilen inne hos Bavaria og det ble konstantert at ledningsnett måtte byttes. Det stemmer overens med dette http://wiki.bavariantechnic.com/index.p ... on_Lamp_On Bilen gikk fint før ledningdbytte, men da fikk jeg flere feilmeldinger... Alle dysene måles til 11,9 ohm...
Gjest Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 jeg er fult klar over ledningsnett problematikken, vill bare sjekke at ikke det kunne være "feil diagnose".. da er det bare å gå over alt du har gjort da :S
bmwsel Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Kan det være at jeg ikke har fått rengjordt skikkelig rund manofoil, slik at den suger falsk luft?
Gjest Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 skulle vist på lambda verdier da.. hva bruker du til å lese feilkoder med?
bmwsel Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Kan prøve og kjøre en ny diagnose, har ikke gjordt det i dag. Delenr på ledningsnett fikk jeg fra bavaria, alle plugger stemte overens med det gammle settet. Er sikker på at alle plugger er på riktigplass. Skjønner ikke helt hva som kan ha gått galt. All demontering/montering gikk smertefritt.
bmwsel Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Tok en ny dagnose nå og fikk følgende feil: E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 25.08.2010 21:15:40 ECU: ME9N45 JobStatus: OKAY Variant: ME9N45 ------------------------------------------------------------- RESULT: 4 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 29CC CDKMD - misfire detection summation error Error counter: 1 Logistic counter: 80 Mileage 73272 km Engine speed (nmot) 1040.00 /min Relative air filling (rl) 33.00 % Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C Tank fill level (tfst) 39.00 l Misfiring with cyl. cutoff Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active Cycle flag set Error code: 29 CC C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------- 29CF CDKMD01 - misfire detection cylinder 3 in 2. ignition sequence Error counter: 1 Logistic counter: 80 Mileage 73272 km Engine speed (nmot) 1040.00 /min Relative air filling (rl) 33.00 % Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C Tank fill level (tfst) 39.00 l Misfiring with cyl. cutoff Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active Cycle flag set Error code: 29 CF C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------- 29D0 CDKMD02 - misfire detection cylinder 4 in 3. ignition sequence Error counter: 1 Logistic counter: 80 Mileage 73272 km Engine speed (nmot) 1040.00 /min Relative air filling (rl) 33.00 % Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C Tank fill level (tfst) 39.00 l Misfiring with cyl. cutoff Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active Cycle flag set Error code: 29 D0 C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF ------------------------------------------------------------- 29CE CDKMD03 - misfire detection cylinder 2 in 4. ignition sequence Error counter: 1 Logistic counter: 80 Mileage 73272 km Engine speed (nmot) 1040.00 /min Relative air filling (rl) 33.00 % Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C Tank fill level (tfst) 39.00 l Misfiring with cyl. cutoff Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active Cycle flag set Error code: 29 CE C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF =============================================================
Gjest Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 i følge denne så har jo ikke feilen oppstått så mange ganger da.. uansett rart det ikke ligger noe på lambda, selv om det da ville være en følgefeil. har desverre ikke noen gode ideer.. det kan liksom være så mye, så det blir liksom bare å liste opp ting du antagelig allerede er klar over.
bmwsel Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 kom gjerne med forslag.. Er ikke så stødig på denne fronten. Sjekket pluggene, de så noe snodige ut, stor åpning og liten kontaktflate.... Men med tanke på at blien gikk fint før jeg byttet ledningsnett så er nok ikke dette problemet. Dette ble gjordt for å bytte ledningsnett: Demontert luftfilterboks m/lmm Demontert Innspr.dyser Demontert Innsugsmanifoyl Løsnet dynamo for å tre lednig mellom dynamo/motor.
bmwsel Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Ny feilmelding på diagnose i dag, denne er i tillegg til de andre som er nevnt over... 2D0F CDKLM - Hot film air mass meter Error counter: 1 Logistic counter: 40 Mileage 73272 km Engine speed (nmot) 1400.00 /min Intake air temperature (tans) 19.50 degrees C Throttle valve angle relative to throttle valve connection (wdkba) 9.80 % DK ADC HFM (adhfm) 0.86 V Signal below threshold or short circuit after minus Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would cause a warning lamp to light up Diagnostic active
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå