Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet ledningsnett til motoren på min E87 116i. For og få til dette måtte jeg av med innsugsmanofoil og innsprøytningsdyser for å komme til el.boks. Alle plugger og ledninger er nå på plass (forhåpentligvis på riktig plass) men nå jukser bilen. Høres ut som det ikke går sikkelig på alle sylinderene.

Tips mottas med takk....gjesp.... nå er det leggetid!

Skrevet

Ingen som har noen tips... Har gått over alle kabler og slanger og alt ser ok ut.

har også gått over dysene og disse ser også bra ut.

Har koblet ut LMM og da gikk den enda dårligere.

Kjørt diagnose men ingen feilmeldinger....

Skrevet

hvorfor ble ledningsnett byttet?

får vonde assosiasjoner til kjede som har hoppet..

du ville normalt fått feilkode om det skulle være tenning, eller blandingsfeil.

Skrevet

jeg er fult klar over ledningsnett problematikken, vill bare sjekke at ikke det kunne være "feil diagnose".. ;)

da er det bare å gå over alt du har gjort da :S

Skrevet

skulle vist på lambda verdier da..

hva bruker du til å lese feilkoder med?

Skrevet

Kan prøve og kjøre en ny diagnose, har ikke gjordt det i dag.

Delenr på ledningsnett fikk jeg fra bavaria, alle plugger stemte overens med det gammle settet. Er sikker på at alle plugger er på riktigplass. Skjønner ikke helt hva som kan ha gått galt. All demontering/montering gikk smertefritt.

Skrevet

Tok en ny dagnose nå og fikk følgende feil:

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 25.08.2010 21:15:40

ECU: ME9N45

JobStatus: OKAY

Variant: ME9N45

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

29CC CDKMD - misfire detection summation error

Error counter: 1

Logistic counter: 80

Mileage 73272 km

Engine speed (nmot) 1040.00 /min

Relative air filling (rl) 33.00 %

Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 39.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Cycle flag set

Error code: 29 CC C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CF CDKMD01 - misfire detection cylinder 3 in 2. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 80

Mileage 73272 km

Engine speed (nmot) 1040.00 /min

Relative air filling (rl) 33.00 %

Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 39.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Cycle flag set

Error code: 29 CF C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29D0 CDKMD02 - misfire detection cylinder 4 in 3. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 80

Mileage 73272 km

Engine speed (nmot) 1040.00 /min

Relative air filling (rl) 33.00 %

Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 39.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Cycle flag set

Error code: 29 D0 C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

29CE CDKMD03 - misfire detection cylinder 2 in 4. ignition sequence

Error counter: 1

Logistic counter: 80

Mileage 73272 km

Engine speed (nmot) 1040.00 /min

Relative air filling (rl) 33.00 %

Engine temperature (tmot) 41.25 degrees C

Tank fill level (tfst) 39.00 l

Misfiring with cyl. cutoff

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Cycle flag set

Error code: 29 CE C1 05 00 00 01 50 23 C7 1A 2C 77 27 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

=============================================================

Skrevet

i følge denne så har jo ikke feilen oppstått så mange ganger da..

uansett rart det ikke ligger noe på lambda, selv om det da ville være en følgefeil.

har desverre ikke noen gode ideer.. det kan liksom være så mye, så det blir liksom bare å liste opp ting du antagelig allerede er klar over.

Skrevet

kom gjerne med forslag.. Er ikke så stødig på denne fronten. Sjekket pluggene, de så noe snodige ut, stor åpning og liten kontaktflate.... Men med tanke på at blien gikk fint før jeg byttet ledningsnett så er nok ikke dette problemet.

Dette ble gjordt for å bytte ledningsnett:

Demontert luftfilterboks m/lmm

Demontert Innspr.dyser

Demontert Innsugsmanifoyl

Løsnet dynamo for å tre lednig mellom dynamo/motor.

lmik7v79modofwv69bqz.jpg

Skrevet

Ny feilmelding på diagnose i dag, denne er i tillegg til de andre som er nevnt over...

2D0F CDKLM - Hot film air mass meter

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 73272 km

Engine speed (nmot) 1400.00 /min

Intake air temperature (tans) 19.50 degrees C

Throttle valve angle relative to throttle valve connection (wdkba) 9.80 % DK

ADC HFM (adhfm) 0.86 V

Signal below threshold or short circuit after minus

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...