EzzY Skrevet August 25, 2010 Share Skrevet August 25, 2010 Heisann. Må bytte stremmeskinna i registret, den nedre lange. Men den sitter på en tapp ut fra blokka og går opp igjennom toppen. Er det mulig å få av skinna uten å skru av toppen? Noen som har vært borti det samme? Det som er skjedd er at stremmeskruen har løsna under kjøring, det sto oljetrykk ut og irundt hele motorrommet og da jeg stoppa har kjeda slått sundt alt av plastglidere på skinnene i hele registeret. etter endelig å ha fårr løsna bunnpanna og registerdekslet oppdaget jeg at den skinna sitter opp igjennom toppen. Får ikke dratt den av tappen den sitter på da skinna stopper i fremkanten av toppen. Er det noe triks for å skru ut tappen den sitter på elns? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet August 25, 2010 Share Skrevet August 25, 2010 Uten å ha lest så nøye gjennom hva du har skrevet,så har vertfall jeg byttet register og skinne på M50 uten å ta av toppen. Så det skal gå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet August 25, 2010 Forfatter Share Skrevet August 25, 2010 Hvordan fikk du av skinna uten å av med toppen? Trenger virkelig noen tips, spess fra noen som har gjort det selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet August 25, 2010 Share Skrevet August 25, 2010 På min m30 måtte jeg av med registerdekslet bare, er vel samme opplegg på m50 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet August 25, 2010 Forfatter Share Skrevet August 25, 2010 Greia er at den skinna går så høyt at jeg får ikke dratt den til side av tappen pga at skinna tar oppi fremkant av toppen. Så er det noen måte å få ut tappen på så jeg kan få senka skinna ut derifra. Skal se om jeg får tatt et bilde evt, så det blir lettere å forstå problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Januar 4, 2011 Share Skrevet Januar 4, 2011 Er det mulig å skifte stammeskinna uten å demontere registerdekselet? Jeg har toppen av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 Skinna måtte jeg trekke rett ut fra blokka, så ja, det måtte av. Det sitter i skruet igjennom fronten av bunnpanna og, i fall du lurte. Jeg løsna hele bunnpanna i håp om ikke å måtte av med toppen, men skinna går jo opp igjennom toppen, så var liten vits. Dekset sittter jammen løst når du får ut den siste skruen fant jeg ut etter mye banking og pressing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Har kjedet hoppet rundt er ventilene ganske sikkert bøyd, da må toppen av uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EzzY Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 kjeda på min hadde ikke håppet av, men vridd seg Ventiler på 2 sylindre som blei crunch uansett.. Bilen plukkes i deler og skal hugges for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå