Gå til innhold

Bytte av stremmeskinne til kjeda, nedre register M50

EzzY
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Må bytte stremmeskinna i registret, den nedre lange. Men den sitter på en tapp ut fra blokka og går opp igjennom toppen. Er det mulig å få av skinna uten å skru av toppen? Noen som har vært borti det samme?

Det som er skjedd er at stremmeskruen har løsna under kjøring, det sto oljetrykk ut og irundt hele motorrommet og da jeg stoppa har kjeda slått sundt alt av plastglidere på skinnene i hele registeret. etter endelig å ha fårr løsna bunnpanna og registerdekslet oppdaget jeg at den skinna sitter opp igjennom toppen. Får ikke dratt den av tappen den sitter på da skinna stopper i fremkanten av toppen. Er det noe triks for å skru ut tappen den sitter på elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at den skinna går så høyt at jeg får ikke dratt den til side av tappen pga at skinna tar oppi fremkant av toppen. Så er det noen måte å få ut tappen på så jeg kan få senka skinna ut derifra. Skal se om jeg får tatt et bilde evt, så det blir lettere å forstå problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 1 month later...

Skinna måtte jeg trekke rett ut fra blokka, så ja, det måtte av. Det sitter i skruet igjennom fronten av bunnpanna og, i fall du lurte. Jeg løsna hele bunnpanna i håp om ikke å måtte av med toppen, men skinna går jo opp igjennom toppen, så var liten vits. Dekset sittter jammen løst når du får ut den siste skruen fant jeg ut etter mye banking og pressing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...