Toralfen Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 stiller ett dumt spørsmål men hva vil det egenstlig si å stroke en bmw e30 325 til 2,7? bytte veiv, råder og stemler fra disel har jeg hørt om, er det det som er 2,7? å hvis man har en 2,5 l. hva er liksom standard det folk gjør for trygg og sikker effekt økning som faktisk funker. finnes det noen guide for å havne på 350-400 turbohester, som vil holde, å som krever minimalt med arbeid for å oppretholdes? for bruk på vei/bane noen som sier man bare kan senke kompresjon til under 9 (dobbel topppakning) å bare kaste på en turbo så vil det funke? men noe sier meg at det vil vel funke dårlig i lengden... finnes det liksom en skreddersydd pakke som vil funke? takker for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 stiller ett dumt spørsmål men hva vil det egenstlig si å stroke en bmw e30 325 til 2,7? bytte veiv, råder og stemler fra disel har jeg hørt om, er det det som er 2,7?å hvis man har en 2,5 l. hva er liksom standard det folk gjør for trygg og sikker effekt økning som faktisk funker. finnes det noen guide for å havne på 350-400 turbohester, som vil holde, å som krever minimalt med arbeid for å oppretholdes? for bruk på vei/bane noen som sier man bare kan senke kompresjon til under 9 (dobbel topppakning) å bare kaste på en turbo så vil det funke? men noe sier meg at det vil vel funke dårlig i lengden... finnes det liksom en skreddersydd pakke som vil funke? takker for alle svar:) Stroke en 2,5 til 2,7 vil si følgende. Man tar veiva fra en diesel, råder fra 320 (m20) og facelift stempler fra 2,5 bensin. Om man ønsker dreier man disse stemplene får å få litt lavere komp. Men til mindre man tar til mere styrke holder stemplene. Dette er et oppsett som fint tåler 400hk. Dobbel pakning er bare tull, blir alldri noe greie på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toralfen Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 hva slags diesel er det snakk om? (motor navn) å hvor kan man få tak i sånn veiv? hvorfor tar man råder fra en 320? skulle tro disse var sterkere på 325? hvordan vet man at man har fått facelift stempler? å hva er annerledes med de stemplene? hva er en passe komp på sånn motor hvis man skal ha turbo? å hva er vanlig å gjøre for å senke komp uten å dreie? hva men porteing av toppen og under spyling? mye spørsmål, men fint å vite:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 hva slags diesel er det snakk om? (motor navn) å hvor kan man få tak i sånn veiv?hvorfor tar man råder fra en 320? skulle tro disse var sterkere på 325? hvordan vet man at man har fått facelift stempler? å hva er annerledes med de stemplene? hva er en passe komp på sånn motor hvis man skal ha turbo? å hva er vanlig å gjøre for å senke komp uten å dreie? hva men porteing av toppen og under spyling? mye spørsmål, men fint å vite:) Diesel veiva kan du ta fra M21 heter denne motoren mener jeg. Eller så kan man bruke ETA veiva som står i 2,7 orginalt. Derfor man bruker rådene fra 320 er for å kompansere rådelengden med det nye slaget på veiva. Bruker man 325 råder vil disse bli for lange. 320=130mm råder 325=135mm råder. Når det kommer til styrken, tåler ikke 325 rådene mere enn 320 rådene Facelift stemplene har mye mere utforming på stemplelet på toppen noe som gjør at man får lavere komp. Facelift stemplene har også mere gods i toppen på stempelet i forhold til preface. Når det kommer til komp er dette helt opp til hver og en, kommer ann på om du skal kjøre e85 eller bensin, hvordan turbo osv osv.. Porting av topp, ja til den effekten du sikter trenger man ikke det men alt blir jo bedre om man gjør. Underspyling av stempler er også bra om man får til det, men går fint uten og opp til et punkt Om man ikke ønsker å dreie stemplene finnes det en såkalt MLS pakning, multi lags stålpakning. Denne kan man få i ønsket tykkelse. Noen har gode erfaringer med disse andre ikke fult så gode. Jeg selv ser på disse pakningene som håpløse. Man kan også ta veiv fra M52b28 om man ønsker 2.8 liter. På denne veiva må man ha en hylse i fremkant av denne så passer den rett i m20 blokka. Eller m54b30 så får man 3.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Nyttig info ligger en fin tråd på ppf http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toralfen Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 takker for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Veiven fra M51D25 (525tds) funker også, men da får man 2,8. Jeg gjorde dette i vinter, og byttet til M51 veiv, 320i m20 råder samt facelift kat-stempel. Denne hylsen må man også ha for å få veiva til å passe. Jeg måtte i tillegg dreie av undersiden av stemplene, da skjørtene buttet i veivskinka. Jeg tok av 14 mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Hva sånn ca. havner komp. på med M21 diesel veiv med 81mm slag, M20B20(23) råder og facelift cat. stempler udreid med 885 topp og original tykkelse på pakningen? noen som vet? hva er foresten tykkelsen på org. pakning? Hadde vært morro og vite, har alle de delene liggende i verkstedet Kanskje jeg kan hive inn en liten turbo motor mens jeg venter på og få ferdig M20B30 maskina mi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toralfen Skrevet August 27, 2010 Forfatter Share Skrevet August 27, 2010 eller så kan du selge delene til meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentivar Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 eller så kan du selge delene til meg:) Morroklumpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toralfen Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 men hvis man har en m20b27 motor i utgang punktet. hvordan blir dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Da blir vel forskjellen at dieselveiva er smidd. Hvis jeg forsto deg rett nå. Får ikke noe mer volum da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toralfen Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 stemmer stemmer:) har lest litt så skjønner en smule mere nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet August 30, 2010 Share Skrevet August 30, 2010 Hva sånn ca. havner komp. på med M21 diesel veiv med 81mm slag, M20B20(23) råder og facelift cat. stempler udreid med 885 topp og original tykkelse på pakningen? noen som vet?hva er foresten tykkelsen på org. pakning? Hadde vært morro og vite, har alle de delene liggende i verkstedet Kanskje jeg kan hive inn en liten turbo motor mens jeg venter på og få ferdig M20B30 maskina mi Du havner rundt 8,0:1 i komp med dette oppsettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå