Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg skal omformulere meg littegrann,da det virker som enkelte ikke helt forsto hva jeg sa.

Så lenge det ikke drives igjennom nye lover og byttes ut gamle gubbstrutter i noregs lennsmannsdistrikter,kommer deres motto til å være følgende; Vi er sinte på det ungdommen gjør i det offentlige,så vi skal stoppe dem. Å gi dem et sted utenfor det offentlige hvor de kan holde på lovlig,gjør bare at de plutselig "får lov"?!?! til å gjøre det vi prøver å stoppe dem fra og dermed kommer til å gjøre det enda mer i det offentlige.

Argumentet er altså,"hindre lovlige ansamlinger der den forhatte aktiviteten kan gjøres bra,trygt og lovlig,for det fører til at folk gjør mer av det ute i det offentlige etterpå".

Vet ikke om folk skjønner hva jeg mener,men argumentet er uansett en evig høna eller egget-diskusjon for feige politifolk,gamle gubber og sosialist-hybelkaniner i strikkagenser og skinnsandaler.

Så mye som vi betaler for å eie og bruke bil i Norge,bør det fanken ikke i tillegg ses på som kriminelt hver eneste gang vi vil gjøre noe med disse bilene vi elsker.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Masse fine argument og meininger her, eg skal mest sansynleg i intervju med NRK imorra. Da er det godt å lese litt her som eg kan ta med meg :P

Skrevet

Da hadde det vært flott om du nevnte den latterlige selvmotsigelsen politiet uttaler seg med. ;)

"de får ikke lov til å gjøre dette på veien! Men de får heller ikke lov til å gjøre det på lukket område fordi vi da tror de kommer tilbake på veien og gjør det mer!"

Gawddamn hønseflokk av altfor trygt ansatte statsmedarbeidere.

En motorinteressert politimann får aldri lov å uttale seg i media,enda vi alle vet de finnes de også.

Skrevet
Da hadde det vært flott om du nevnte den latterlige selvmotsigelsen politiet uttaler seg med. ;)

"de får ikke lov til å gjøre dette på veien! Men de får heller ikke lov til å gjøre det på lukket område fordi vi da tror de kommer tilbake på veien og gjør det mer!"

Gawddamn hønseflokk av altfor trygt ansatte statsmedarbeidere.

En motorinteressert politimann får aldri lov å uttale seg i media,enda vi alle vet de finnes de også.

Skal ta den med meg ;)

Skrevet

Latterlig hele greia #-o

Husker når det var street meet i fjorparken i drammen og de skulle ha mulighet til og burne. Da blei de nødt til å ha noe metalldrit med riller å stå, akkuratt som fjorparken ikke var full av svarte striper. Det gjorde at stort sett bare folk med møkkabiler gadd og burne der. Men folk burna jo litt rundt ellers også, noe som førte til at han som hadde arrangsjert det hele blei anmeldt.

Skrevet

Lensmann i Stryn og Hornindal, Inger Lill Lanes, sier problemet med «burning» er stort i Stryn.

- Vi har hatt noen ulykker som kan relateres til høy fart, og vi ønsker ikke å fremme denne type atferd i trafikken sier Lanes.

er det ikke forskjell på burning i en lukket ring i 20km i timen og vanlige trafikkerte veier?

tapere

Skrevet

fy faen er det muuuulig. snakk om og være tilbakestående, motsier seg sjøl gjør de, og tror de ting blir bedre av og gjøre all bil aktivitet (burning og div da) ulovlig. selvom det er innesperra på gatebil og div? prøv heller med litt flere baner rundtom i norge, så ungdommen og de eldre kjørt ifra seg på bane i ny og ne. må være helt kurant det

Skrevet
Masse fine argument og meininger her, eg skal mest sansynleg i intervju med NRK imorra. Da er det godt å lese litt her som eg kan ta med meg :P

Ble det noe NRK greier på deg? :P

Skrevet

Ble det noe NRK greier på deg? :P

Det blir, det har dei lovd meg men om det blei idag var usikkert. Så da antar eg att det blir Mandag :)

Skrevet
I bilmiljøet jeg vanker i, arrangerte NAF frikjøring i helgene på deres egne glattkjøringsbane, vi fikk herja fra oss på bane som vi ville, om vi tok hensyn til returveiene som har en gitt fartsgrense. Det ble arrangert konkurranse på banen på tid. Folk kom fra fjern og nær for å være med, eller være tilskuere, både voksne og barn! Sikkerheten var god, med sperrebånd og alle som holdt seg på område mått ha refleksvest. Innbakt i arrangementet fikk vi også informasjon om trafikksikkerhet og viktigheten av det å sette seg selv og bilen på prøve for å takle vanskelige situasjoner på veien, bla. fikk vi prøve promillebriller etc.

Kjempegreier, man så det gav en positiv effekt med en gang og man ventet gjerne med herjingen til neste arrangement. Det ble dessverre kun arrangert 2 ganger, den 2. gangen var politi på besøk gjorde ikke stort utav seg, men noterte seg nok bilene til senere.

Dagen etter det 2. arrangementet la en lokalavis ut en sak om at det foregikk villmannskjøring på banen, og la ut et dårlig pixlete bilde, dette bildet fra en annen vinkel.

17448_311548005517_599630517_4094848_2524871_n.jpg

Helvette brøt ut når folk begynte å si sine meninger om saken uten å engang ha vært der, og når noen trodde at personen holdt en ølflaske ut av vinduet måtte hele greia avsluttes.

Føles som om bilinteresse er tabu her til lands..

Her et bilde fra banen med Robkill, en kompis, to venninder og meg i sjuern i fullt driv rundt svingen :)

17448_311547300517_599630517_4094813_2943514_n.jpg

Var gøy sålenge det varte, slike nyskapende ting blir så og si alltid stoppet av en eller annen uviten person som blåser opp det hele.

hehe. naf-banen på nesodden eller?

Jeg visste ikke om dette, heller ikke at det ble stoppet. Ingen kan vel nekte folk å kjøre der så lenge naf sier det er ok....

Skrevet

Cluet var at vi leide ikke banen, leier man banen 3000kr dagen elns så er det maks fartsgrense på 60 elns. Med andre ord kunne det ikke foregå konkurranse og det fulgte med noen andre negative ting med seg også.. NAF satt banen til vår disposisjon på frivillig basis vi betalte en symbolsk sum for å kjøre og skrev under på at alt var på eget ansvar. Hadde mye morro rundt på banen der, var bla, en som hoppet over rundkjøringa på banen, kom litt fort :D Er jo gjerne det man lærer av, sikkerheten var jo så god at ingen kunne bli skadet på noen som helst måte, var bare komisk.

Alt i alt var det internt i NAF som reagerte på bildet tilslutt og stoppet det hele.

Skrevet

Ganske idoitisk spør du meg. Det er da ikke så vanskelig å finne regnummer og derfor sjåføren på den e30en. Det er da vitterlig sjåførens ansvar at alle vinduer etc. er lukket. Så vidt meg bekjent gjelder veitrafikkloven også på bane (med mindre det er gitt dispensasjon) og sjåføren/passasjeren på e30en begår egentlig et lovbrudd. Trodde det var mulig å miste lappen dersom man/noen henger ut vinduet etc?

Skrevet

Når jeg ser 7'er'n til Robkill i sidedriv på snøen,tenker jeg at det hadde vært kult med repriser av fjorårets treff på gardermoen, men for å hjelpe dere som arrangerte,kunne flere bimmere bli med i et "styre" så det hadde vært flere til å holde orden,ta imot kjeft,penger,ta bilder etc. (og bannlyse alle som sutret sist gang ;) )

Jeg har planer om flere treff vinteren som kommer. Men da kommer jeg til og gå rundt der med stridsøksa i baklomma, for sånn det var på siste treffet går ikke ann. Hadde ikke vært dumt om det ble med flere, det hadde hjulpet veldig. Men denne samtalen kan vi igrunn ta videre på PM, om det er av interesse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...