Gå til innhold

Rar lyd når jeg svinger? Funnet svar, trenger hjelp! Bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg monterte justerbart senkesett for et par uker siden og har kjørt med det knirkefritt helt til i dag.

Nå kommer det en "klung" lyd 2-3 ganger imens jeg svinger over fullt, lyden er ikke veldig høy, men den høres greit og den er kun på venstre side og når bilen står stille eller ruller sakte.

Kan dette være noe som har løsnet? Eller noe gåent? Bilmodell står i signatur.

Takker for alle svar!

Mvh

Kny

Skrevet

Du har ikke glemt en skive mellom toppen på coiloveren og lageret? Uten den går fjæra rett i toppen og når du svinger står fjæra stille i toppen.

Skrevet
byttet du tornlager i forbindelse med senke settet?

Hvis ikke vil jeg tro det det går litt trekt.

Ja, jeg tror dette fulgte med, skiftet ut alt det gamle som satt der.

Det sitter en skive imellom karosseriet og demperen ja. Den lyden høres nesten ut som det kan være noe med fjæra, skal sjekke det ut i morgen.

Skrevet

Har samme greiene på min e34, sjøl med den skiva alle snakker så varmt om :P På min er det idag senkeskåler, og tror de kan ha noe med saken å gjøre... Det som skjer er at når du svinger vrir hele fjærbeinet sæ, men fjæra følger ikke samme rotasjonen; i mitt tilfelle pga det ikke sitter stramt nok. Dvs at gummisaken i fjærskåla sklir med fjæra. Hver gang fjæra sklir pga spennet kommer et høyt klunk! Til å bli sprø av!!

Skrevet

Nei, har dessverre ikke så mye kunnskap når det gjelder slike ting, så hadde ikke visst hva jeg skulle sett etter, skal ned å sjekke litt nå så får vi se om jeg finner ut noe mer!

Skrevet

Nå har jeg vært å sjekka på bilen hva lyden kan være, fant ut at det er hele greia med fjæra som går rundt, og lager en liten klunkete gnukkelyd, gummi mot metallet øverst på dempern. Jeg vridde den litt rundt og hørte på den. Så prøvde jeg å kjøre litt igjen, og nå var lyden mye værre enn den var, nå hører man gnukking istedenfor klunking når jeg svinger. Så det må være det vil jeg tro. Hvordan kan jeg fikse dette?

Legger ved et par bilder så dere faglærte kan se om jeg har gått på en smell eller ikke, har som sagt ingen kunnskap og fikk hjelp til å montere av en som vet litt mer enn meg, men kan heller ikke alt.

Sorry for iPhone bilder, hvis de er for uklare til at dere ser noe så skal jeg få ordnet kamera og bedre bilder! Takker for hjelp!

p634ca67xp6rnubmfama.jpg

Denne delen her satt øverst på gamle M-tech II understellet foran, men den nye dempern og fjæra passer jo ikke inn? Eller skulle denne vært montert over demperen?

s5h81u5fil11e46j6joq.jpg

78gh8ixj9rt3xuqdrs21.jpg

vhbr0jfqkq0ly4cwbpc3.jpg

Mvh

Kny

Skrevet

Hmm, jeg monterte alt som fulgte med senkesettet. Hvor skal isåfall denne skiva? Heelt på toppen mellom karosseriet og demperen?

Skrevet

Den skal mellom den øverste skåla som følger med til coiloversa og lageret.

Skiva som skal ligge der følger ikke med men er en som passer fra de orginale.

Kan ta bilder av de om du trenger, har selv ikke fiksa problemet enda.

Skrevet

Åja, men rart det kommer bare lyd fra venstre side da? Kommer vel lyd fra høyresiden etterhvert også ettersom jeg har kjørt med det knirkefritt i 2 uker nå. Men da skal jeg få den på plass, og se hvordan det går da. Tusen takk for svar :) Drar nok opp igjen tråden dersom det ikke funker ;) Gjerne ta bilder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...