Ralph Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Jeg har kjørt med dette i 1 mnd nå og nå knirker det betydelig mindre enn når jeg monterte det.
TheMan Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 Funnet ut av dette? Jeg har samme knirke lyd i mine coilovers foran. Hvilken skive er det snakk om som skal imellom lageret og "coilover-skiven"? Jeg har Bilstein coilovers fra gs.
-Erik- Skrevet September 22, 2010 Skrevet September 22, 2010 På toppen av fjærbeinet er det en mutter du må skru av for å få montert det. Der skal det være en skive slik at når du tar av mutteren og montere i topplageret så går presset på lageret og ikke gummien rundt
TheMan Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Kan noen forklare meg hvilken del jeg skal skru av den gamle og montere på den nye for å unngå knirkelyden?
Ralph Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Mellom lageret og den øverste skåla skal skiva, altså den grønne streken på bildet, sånn ca. NR 7 på bildet ditt er skiva som er perfekt til dette, den sitter på mellom tårnlageret og toppskåla til original dempern.
baremats91 Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 har en ting du kan prøve om du ikke har fikset det hadde nettop en bil på verkstedet som vi monterte justerbart senkesett på, fikk akk samme ulyden, løsnet bare litt på mutteren helt øverst på topplageret, da ble det stille er et godt og lettvint tips du kan prøve ut uten å demontere noe
hagenisse Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Poenget her er at topplageret må svinge. Før man skrur det på bilen så tester man enkelt med å f.eks holde i fjæra og snurre topplageret rundt. Snurrer det ikke = montert feil. Å ikke skru det skikkelig sammen for å hindre ulyder er veldig snodig løsning i min verden.. Overraskende mange som kjører rundt med feilmonterte understell her virker det som..
-Erik- Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 har en ting du kan prøve om du ikke har fikset det hadde nettop en bil på verkstedet som vi monterte justerbart senkesett på, fikk akk samme ulyden, løsnet bare litt på mutteren helt øverst på topplageret, da ble det stille er et godt og lettvint tips du kan prøve ut uten å demontere noe Hørtes ut som et verksted jeg ville satt bilen min på..... Å ikke skru det skikkelig sammen for å hindre ulyder er veldig snodig løsning i min verden..
baremats91 Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 har en ting du kan prøve om du ikke har fikset det hadde nettop en bil på verkstedet som vi monterte justerbart senkesett på, fikk akk samme ulyden, løsnet bare litt på mutteren helt øverst på topplageret, da ble det stille er et godt og lettvint tips du kan prøve ut uten å demontere noe Hørtes ut som et verksted jeg ville satt bilen min på..... det ble montert helt riktig med alle skiver også videre, men problemet er at de fleste, eller alle bruker muttertrekker når man trekker igjen den siste mutteren, og av og til kan det bli ør litegrann stramt sånn at topplageret kommer i et lite klem og ikke går fritt rundt, hadde samme problemet når jeg monterte E36'en, men synes det er merkelig, for nesten alle som har det problemet så havner den klunkelyden på venstre side
hagenisse Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Trodde det var normalt å ikke bruke muttertrekker på den mutteren. Hvis det er normalt at man får problemer så burde det jo ringe en bjelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå