Gå til innhold

Rar lyd når jeg svinger? Funnet svar, trenger hjelp! Bilder

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
Skrevet

Funnet ut av dette? Jeg har samme knirke lyd i mine coilovers foran. Hvilken skive er det snakk om som skal imellom lageret og "coilover-skiven"? Jeg har Bilstein coilovers fra gs.

Skrevet

På toppen av fjærbeinet er det en mutter du må skru av for å få montert det. Der skal det være en skive slik at når du tar av mutteren og montere i topplageret så går presset på lageret og ikke gummien rundt :)

Skrevet

tbzvddamei97di1vadmg.jpg

Mellom lageret og den øverste skåla skal skiva, altså den grønne streken på bildet, sånn ca.

NR 7 på bildet ditt er skiva som er perfekt til dette, den sitter på mellom tårnlageret og toppskåla til original dempern.

• 2 months later...
Skrevet

har en ting du kan prøve om du ikke har fikset det ;) hadde nettop en bil på verkstedet som vi monterte justerbart senkesett på, fikk akk samme ulyden, løsnet bare litt på mutteren helt øverst på topplageret, da ble det stille :) er et godt og lettvint tips du kan prøve ut uten å demontere noe

Skrevet

Poenget her er at topplageret må svinge. Før man skrur det på bilen så tester man enkelt med å f.eks holde i fjæra og snurre topplageret rundt. Snurrer det ikke = montert feil. Å ikke skru det skikkelig sammen for å hindre ulyder er veldig snodig løsning i min verden..

Overraskende mange som kjører rundt med feilmonterte understell her virker det som..

Skrevet
har en ting du kan prøve om du ikke har fikset det ;) hadde nettop en bil på verkstedet som vi monterte justerbart senkesett på, fikk akk samme ulyden, løsnet bare litt på mutteren helt øverst på topplageret, da ble det stille :) er et godt og lettvint tips du kan prøve ut uten å demontere noe

Hørtes ut som et verksted jeg ville satt bilen min på..... :?

Å ikke skru det skikkelig sammen for å hindre ulyder er veldig snodig løsning i min verden..

:)

Skrevet

Hørtes ut som et verksted jeg ville satt bilen min på..... :?

det ble montert helt riktig med alle skiver også videre, men problemet er at de fleste, eller alle bruker muttertrekker når man trekker igjen den siste mutteren, og av og til kan det bli ør litegrann stramt sånn at topplageret kommer i et lite klem og ikke går fritt rundt, hadde samme problemet når jeg monterte E36'en, men synes det er merkelig, for nesten alle som har det problemet så havner den klunkelyden på venstre side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...