Gå til innhold

Tomgangsregulatorproblemer... (m20)

VSO
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo..

Fant ut at min Tomgangsregulator var gåen (som den var), åpnet den opp og så at en vinkling var gådd av...

Fikk lånt meg en ny tomgangsregulator, var ikke helt samme serienummer på den som den orginale, men jeg testet den ... men da fikk den bilen til å bakke på ca. 2000 omdreininger..

regnet med det bare var feil tomgangsregulator

Men så fikk jeg tak i ny tomgangsregulator med rett serienummer, og satt den i bilen og da skjedde akkurat det samme ... ruser seg opp til 2000 omdreininger ca, og holder seg der..

Jeg prøvde å neste stenge regulatoren helt for hand slik at det bare var en liten åpning, trakk ut ledningen og da startet bilen og lå på ett helt greit turtall, men så snart jeg putter i ledningen så går den opp på 2000 omderininger..

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den henger seg ikke opp ... som sakt så prøvde jeg å lukke den me fingeren slik at det akkurat var litt åpning, og så prøvde jeg å starte bilden uten å ha ledningen til tomgangsregulatoren i .... da ligger den på 7-800 omdreininger ... men så snart jeg kobler i ledningen da går turtalle momentant opp på ca 2000 omdreininger og holder seg jevnt der...

er bare en kontakt som man bare kan stikke en veg i, så er ingenting feil koblet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja tenkte viss det var en føler eller noe sånnt som var ødelagt som sendte signal om at det er 30- grader eller noe sånnt... men prøvde å trekke ut ledningen til begge de 2 følerene som sitter rett atme hverandre rett ved termostaten der...

Men var ingen forksjell bakket på 2000omdreininger +- da jeg plugget i ledningen til tomgangsregulatoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...