Gå til innhold

nytt prosjekt igjen; e30 preface trenger pleie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var gamlebilen solgt før lakken var tørket (http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=140074) og nytt prosjekt har kommet på tunet igjen :)

vinteren nærmer seg igjen, og arbeidslysten begynner og komme tilbake etter sommern. Bestemte meg derfor å begynne på nytt bil prosjekt, og bilen som jeg bestemte meg for var selfølgelig en BMW E30 2dørs prefacelift :)

litt info:

BMW E30 1985mod

2 dørs prefacelift

2 liters maskineri, men har gått til innkjøp av m20b25 med lett "sugetrim" (kvasskam, grenrør å chip)

har org. mtech 1 framfanger og sideskjørt liggende, er på utkikk etter MTECH 1 bakfanger! noen som har??

brock b1, desse er til salgs da jeg vil ha nye felger :)

Det som skal gjøres med bilen er at den skal rustsveises, er endel rust i kanaler og dørken og rundt frontrute.. bilen skal heillakkerast innvendig, utvendig, motorrom :) skal bytte farge, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal gå for, noen som har tips? :) ellers så skal her ny motor, polyforinger i hele understell, plan om coilovers og nye felger. Bilen ser igrunn bra ut me tanke på alder og tilstand jeg fant den i, hadde forventet mye verre.. men serut for at det stort sett er "voksne" folk som har eigd bilen, og den ser ikke "ihel" skrudd ut :)

framtidige planer:

-startrec baklykter (har kjøpt)

-sorte DE lykter

-diffsperre, noen som har?

-org. mtech 1 framfanger og bakfanger og touring sideskjørter

-shadowline lister rundt dører og sorte lister, noen som har?

-skal prøve og sandblåse chrom fangerne og lakkere disse å se hvordan det blir.

- HELT nytt understell, nye lager og foringer og bremser og bremserør. alt blir sandblåst å lakkert

-mtech 1 ratt, noen som har?

-60/40 senkesett i første omgang

-lurer sterkt på å kjøpe kercher KCS felger i 10x16 bak og 8,5x16 fremme. men får se litt på økonomien..

-full overhaling av motor med nye lager, pakninger, planet topp med nye ventiltetninger.

ellers så blir sikkert listen mye lenger når jeg begynner å nærme meg slutten, men er jo en god begynnelse og har de fleste delene;)

skal prøve å holde tråden oppdatert denne gangen og bare å spørre om det er noe dere lurer på ellers er det alltid like kjekt med ein komentar :D

f8rnlh6727yp7n0cpgwn.jpg

bilen slik jeg kjøpte den etter noen timer med lakkrens :P

xxemsqtuc77wyl3zgudj.jpg

1sk2isagr57hzt0xmc9r.jpg

fikk begynt såvidt før jeg dro på sjø

j496x7nge39kts6wvkiy.jpg

6s91b80f1cf8fwbxqct0.jpg

9qboi8h1m22c9h63s0ub.jpg

8as9gwyd00q2jbbk5qg8.jpg

7x9dn2373fklv3q4t8v0.jpg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe, takk for de :) jau, tok mej en dag før ej for på sjøen ;)

ja brockane e berre å prøve, e 9x16. den eine e litt kantkjørt men eller so ska dei ver bra :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som har, eller vetom noen som har ei bra takluke eller 325 bærebruer bake med kalipter og skivebremser?? mtech 1 ratt ønskes også kjøpt.

Skrevet
Dette blir bra, fint utgangspunkt :P Interessert i å selge M-tech I fangern? :P

hehe, takk for det ;D m-tech fangeren er desverre ikke til salgs enda vertfall :P

Skrevet

Da har jeg kjøpt meg motor, ble bare m20b25, men får invistere i grenrør å kvasskam så jeg får litt grunneffekt på motoren, men har lyst på m50 så får se hva som dukker opp etter hvert. Har og bestilt alle polyforinger i hele understellet, samt nye bærebruer fremme, så bilen blir som ny under :) ellers er det stille me bilbygging fortiden siden jeg er på sjø, men om 1,5 uke braker det løst med rustsveising og sandblåsing av understell ;) gler meg som en unge til å få begynt igjen! :D

Skrevet

det har jeg ikke bestemt meg for enda, får se om jeg får noen til å pulverlakke for meg. viss ikke har jeg jo litervis med skikkelig lastebillakk/båtmaling som er nesten like bra som pulverlakk, skal jo ikke bruke bilen om vinteren så tenker det holder i massevis :)

Skrevet

Ser lovende ut dette. Ufatterlig vanskelig å velge farge, kanskje en koksgrå-met farge? Velg en farge så man ser de vakkre linjene på bilen, ikke så alt for mørk, å sorte lister såklart ;)

Skrevet

hehe, har lurt på en mørk koksgrå farge så den ikke blir for lik alle andre, noe lignende man ser på nye bmwer :) tror det blir bra, men har jo god tid til å velge farge enda. Svarte lister skal jeg ha, men har ikke funnet svart låselist for frontrute og bakrute til preface.. noen som vet om det er laget?

Skrevet
hehe, har lurt på en mørk koksgrå farge så den ikke blir for lik alle andre, noe lignende man ser på nye bmwer :) tror det blir bra, men har jo god tid til å velge farge enda. Svarte lister skal jeg ha, men har ikke funnet svart låselist for frontrute og bakrute til preface.. noen som vet om det er laget?

jeg har liggende til frontrute :)

Skrevet
Den rusta i hjørne ved vinduskarmen så litt kinkig ut, men blir vel bil av dette regner jeg med :) Preface er råest, så stå på!

hehe, ja ble litt skuffet når jeg plukket ut ruta å såg rusten.. vanskeli plass å sveise, men me tid å arbeidslyst så blir det vel bra tilslutt ;) er ikke værst med preface neei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...