Gå til innhold

m50b20 jager på tomgang! Opdatert med film!

Brekke
 Share

Anbefalte innlegg

har akkurat skaffa meg en e36 320, men sliter med at motoren jager på tomgang!

Turtalls nåla flytter seg ikke men den står å durer litt opp og ned og bilen "rister" i takt med lyden!

jaginga er der bare fram til ca 1500 omdreininger!

Det jeg har prøvd til nå er:

-Bytta en slange og en o-ring til den koblinga som går inn i innsuget

-Prøvd å rense tomgansregulatorn med startgass og bremse rens.

-Bytta lamba sonde (til en brukt en, men ingen forskjell på duringa om jeg kobler ut kontakten

på lamba mens bilen går!

-testa å koble av kontakten på LMM (da stiger turtallet)

-har prøvd å ta av LMM! men ingen forskjell da heller!

Noen som har peil hva jeg må bytte? :\

http://s29.photobucket.com/albums/c263/ ... V00091.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM-feilkode MÅ fjernes i ECU etter at den har vært byttet. Nytter ikke å bare bytte og tro at alt er i orden, motor fortsetter å gå i nødmodus hvis ikke feilen er slettet.

Hvis du ikke har diagnoseutstyr, gjør følgende: Koble av minuspolen og la den være frakoblet i minimum 20 minutter. Sett gjerne på lys, nødblink o.l slik at alle transistorer tappes for strøm.

Koble til igjen og voilá, ECU er resatt.

Håper dette hjelper.

Hvis feilen ikke er utbedret etter bytte av LMM, så setter jeg en knapp på lambdasonden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testa bare å teipe over alle sprekker i insugsbelgen i dag for å se om det hjalp litt, men var ingen forskjell, ny er på vei fortsatt! men kan det være no annet?

Tok av kontakta til LMM, da steig den litt på turtall, men når jeg gjorde det samme på kameraten min's m52b28 så kvælte motoren seg nesten når jeg satt inn kontakten igjen! hvorfor reagerte den ikke likt når jeg gjorde det på min m50?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av kontakta til LMM, da steig den litt på turtall, men når jeg gjorde det samme på kameraten min's m52b28 så kvælte motoren seg nesten når jeg satt inn kontakten igjen! hvorfor reagerte den ikke likt når jeg gjorde det på min m50?

Fordi motoren allerede er i nødmodus, da vil den ikke "reagere" på samme måte når du napper ut kontakten.

Har selv vært mye plaget med defekte LMM´er og lambda´er opp igjennom tidene på mine bimmere, og utifra filmen som du postet, så holder jeg en knapp på defekt lambda. (dette kun hvis det viser seg at motor ikke suger falskluft fra innsugsbelgen).

Du sier også at du har prøvd en annen, men brukt lambda....kanskje ikke denne var helt i orden??

Har erfart at med defekt LMM så vil motor variere mye mere opp og ned på turtall, og ved defekt/dårlig Lambda så vil motoren "hoppe/vibrere" på lave turtall (som i ditt tilfelle).

Men igjen, hvis motor suger luft ved belgen, så kan dette resultere i symptomer som ligner veldig på både defekt LMM og Lambda, så er vanskelig å vite....og det vil aldri bli 100% tett bare ved å teipe rundt belgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

akkurat montert ny lamba med Null forskjell! kanskje den nullstillinga med - polen av batteriet ikke har fungert? har bytta også alt av innsugsslanger som jeg har mistenkt sprekk i!

Noen andre forslag? kan også nevne at det hender den er litt treig med å gå ned i turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme tomgang på min motor også.

Står og jager på tomgang så hele bilen "rister"!

Finner ikke ut hva feilen er heller, dette er prøvd:

-Ny lambda (byttet 2 ganger)

-Ny lmm

-Coiler

-Feilsøking på verksted, fant ikke ut noe

-Komp. test av motor

-Nye slanger rundt innsug + belg

Virker som det er noe tenning/bensin problemer.

Finner ikke noe feil ved diagnose heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...