trbu Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Har problemer med en e46 316i M43 (1.9) motor. Det er verst når den er kald, eller rett etter start, men har nå også begynt å fuske litt når den er varm av og til. Godt merkbart mellom 2 og 3000 rpm. Stopper bare å dra i et sekund eller 2 før den drar videre. Skjer gjerne flere ganger etter hverandre. Har holdt på sånn i ca 4 måneder, men blir bare værre. Har lest ut feilkoder, og har da fått opp disse: P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1) P0135 O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1, Sensor 1) P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1) Etter å ha slettet de tar det gjerne bortimot en uke (500 km) før den første av de kommer tilbake igjen, men bilen fusker uansett. P0170 har vært der hele tiden, mens de to andre er kommet den siste måneden. Noen som har noen forslag til hva det kan være eller hva jeg bør sjekke? Lambdasensorne er vel ikke aktiv med en gang? Den fusker gjerne mest de første 100 meterne etter start på kald motor.
Lars89 Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Typisk luftmassemåler-feil. Selges billig på Ebay
oleo Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Du kan jo nappe ut LM'en og se om fuskingen opphører... før du åpner ebay konto Edit: Teskjemetoden: Ikke nappe ut hele Luftmassemåleren'en, bare kontakten til den. hehe
stoner Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 har samme greia på min. fikk opp en feilkode om at den fikk feil blanding. skiftet sprukket innsugsbleger, og da var det borte noen dager, men så kom det tilbake. er i førstegiret den er værst, om jeg ligger på bakkegass og trykker pedalen i gulvet. kan det være lmm? har en 320ci.
oleo Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 har samme greia på min. fikk opp en feilkode om at den fikk feil blanding. skiftet sprukket innsugsbleger, og da var det borte noen dager, men så kom det tilbake. er i førstegiret den er værst, om jeg ligger på bakkegass og trykker pedalen i gulvet. kan det være lmm? har en 320ci. Som jeg foreslo i forrige innlegg: Kople fra Luftmassemåleren! Napp ut pluggen og se om bilen oppfører seg likedan. Det er en kjapp og effektiv test som gir konkret svar på om det er den eller ei .
trbu Skrevet August 27, 2010 Forfatter Skrevet August 27, 2010 Luftmassemåleren skal være byttet for under et år siden, rett før bilen ble kjøpt. Har prøvd å nappe ut kontakten på den og kjøre uten den tilkoblet, men bilen var ikke noe bedre i hvertfall, mulig noe værre en ellers. Så ser vel ikke ut til å være LMM da? Har prøvd å sjekke den belgen rett etter LMM, men den ser hel og fin ut. Kjenner fuskingen veldig godt med litt gass, eller full gass på 2. og 3. gir mellom 2 og 3000 rpm ikke så lenge etter start, men kan gjerne finne på å fuske ellers også.
Bjorni92 Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 HAr det samme på min 318d, er det bra kvalitet på de fra Ebay da? Noen som kan finne en til meg på Ebay? M47TUD20 er motoren jeg har. Hvis det er den som er på 318d 2003 mod.
stoner Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 jeg hadde sprekker på den innerste belgen min. var mange store rifter i den. var mye værre enn jeg først trodde når jeg først fikk tatt di av. hvordan skal bilen oppføre seg da om det ikke er lmm?
Bjorni92 Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Hvor er det LMM'en sitter? Vil prøve å koble den ifra. Gjerne bilder!
sh0rty^ Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 LMM sitter mellom lufilterboksen og spjellhuset på motoren din. Et tykt sort rør med en kontakt midt på
Bjorni92 Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Hmm, ok. Må kanskje ta av plast deksel dritet oppå motoren? eller er det forskjellig på diesel og bensin?
helgeb Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 sjekk veivhus ventilasjons slange for hull, går fra toppdeksel og inn på innsug , ofte hull i denne der den går inn i ventilen mot innsuget
Bjorni92 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Finner ikke LMM'en på min jeg.. Noen som har peiling på hvor den sitter? På dieselmotorer.
helgeb Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Finner ikke LMM'en på min jeg.. Noen som har peiling på hvor den sitter? På dieselmotorer. rett på luftfilteret, 2 umbrako skruer,
Bjorni92 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Fant den måtte bare ta av dekselet på midten. Testa å kjøre uten LMM, den gikk dårlig. Men fjuska ikke på turtallet, så da er det den som er defekt. OG luftfilteret var helt grått av støv og drit så det bør byttes også hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå