Bjorni92 Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Typisk luftmassemåler-feil. Selges billig på Ebay Er det ikke bedre og kjøpe original Bosch LMM da? De har den på ei tysk side til 1500 kr, de skal ha 4000 på GS tror jeg. Så sparer litt på det hvis jeg kjøper fra tyskland Kan jeg bytte det selv eller må jeg få et verksted til å gjøre det?
trbu Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Fått sjekket litt mer nå. Slettet feilkodene for en uke siden, men på mandag var alle 3 tilbake igjen. Fikk sjekket slangen fra veivhus-ventilasjonen sammen med alle andre innsugslanger jeg kunne finne, og alle så igrunnen veldig fine ut. Noen andre forslag til hva jeg bør sjekke videre?
Bjorni92 Skrevet September 9, 2010 Skrevet September 9, 2010 Fikk LMM'en min i dag, betalte 1946 kr alt i alt. Grisebillig for original Bosch vare! Sparte 2000 på og ikke bestille fra GS Kjapp sending også! Kan ikke gjøre annet enn og anbefale http://www.maf-shop.com/
trbu Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Ingen som har noen andre tips? Regner ikke med det er LMM i mitt tilfelle siden den bare blir værre hvis jeg kobler den ut. Hvor lang tid tar det før lambdasensoren begynner å virke etter kaldstart?
Sonnjer Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Bytt/sjekk dieselfilteret... Par lapper, som kan endre ganske mye. Vet ikke hvor filteret ligger på dieselmotorer, men på benisn er den under bilen, avlangt rør.
trbu Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Er ikke diesel denne, en 316i M43, den jeg startet tråden om. Dersom det hadde vært bensinfilteret burde den vel fuske hele tiden, og ikke mer/mest når den er kald?
trbu Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Har fortsatt samme problem med bilen, synes også den går veldig dårlig, men mulig en 316 ikke skal gå bedre.. Sjeldent jeg kjører den, så husker ikke hvordan det har vært før. Leste av feilkoder igår, og fikk da de samme som tidligere: P0130 - O2 Sensor Circuit P0135 - O2 Sensor Heater Circuit P0170 - Fuel Trim Slettet disse og kjørte en stund. Etter en liten stund kom P0130 tilbake på tomgang, men uten at lampen lyste. Merket også at den har en "råtten" lyd på tomgang etter å ha startet den med kald motor, og at det blåser ut av luftpumpen (nummer 1 på dette bildet) trykker jeg den ned lokket på denne virker det som den blir tett, men fortsatt lyd som høres ut som eksoslekkasje eller noe. Virker som lyden forsvinner når motoren blir varm. Hva gjør denne luftpumpen, og kan det ha noe med problemet å gjøre?
Aquarius Skrevet Desember 6, 2010 Skrevet Desember 6, 2010 Luftpumpen blåser luft inn i eksosen når motor er kald og inntil Lambdaer er oppe i driftstemperatur. Når luftpumpen går åpner ventilen som sitter i enden på den kraftige slangen ut av luftpumpa. Dersom pumpa lekker er det mulig at ventilen er defekt og ikke tetter. Da presses varm eksos tilbake i luftpumpa og ødelegger denne. Er luften som lekker ut av luftpumpen varm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå