Thundercoil Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Jeg har fått meg ny bil, og er stort sett veldig fornøyd. Problemet er at den begynner å koke etter ca. 20 min med køkjøring. Jeg kjører alltid til siden, før det tempen blir rød og åpner radiatorlokket. Da fosser det plutselig ut vann fra bunnen av radiatoren og litt oppe. Etter noen minutters nedkjøling, heller jeg ca. 1,5l med vann oppi radiatoren og kan kjøre hjem uten problemer. Jeg kan kjøre strekningen Bergen-Oslo uten å fylle vann, men litt kø, så koker det kjapt. er 3 ting jeg kan mistenke, men lurer på om noen har erfaring med hvilke av dem det kan være? 1: Selve viften kan være defekt. Tror den er hel-elektrisk. 2: Varmesensoren som driver viften 3: Termostaten (til tross for at den kjapt når normal driftstemp.) Andre ting som kan sies: 95 modell, Tror det er med registerreim og ikke kjede M42?. For er masse reimer nedi motorromet, også til AC (den til AC ligger 95% på reimhjulet og henger 5% utfor kanten på reimhjulet) Varmeapparatet gir ikke varme i det hele tatt, men AC knappen virker og gir kald luft, ikke bare viftekald, men nesten frostkald. (denne feilen styrker termostatfeil-teorien min) Noen som har kommentarer eller forslag til hva som kan være feil? evt. noen feilsøkningsmetoder jeg kan prøve for å finne ut av det? Setter stor pris på svar! På forhånd takk!
Chrissstian Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Er registerkjede på den. Prøvd og lufta kjølesystemet?
Ballder Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Garantert noe med viften og gjøre, og dersom den er elektrisk, og ikke viskotypen, så er det garantert den som er feilen, da motoren ikke får kjling ved stillstnd overhodet dersom denne ikke starter. Siden den funker feilfritt i fart, så er det viften som er problemet ja.
Thundercoil Skrevet August 29, 2010 Forfatter Skrevet August 29, 2010 Takker begge for svar! Jeg skal putte i en ny termostat og lufte systemet etter det. Selv om jeg sikkert ikke trenger termostat, så kan det ikke skade å bytte. Koster under hundrelappen uansett. Er enig med vifteteorien, sikkert ødelagt. Hørt at det er 2 motstander på de som pleier å ryke. Men da prøver jeg å skifte vifte, termostat og en lufting. Så skriver jeg om det gikk eller ikke i neste uke, i tilfelle noen andre støter på de samme problemene. Håper bare ikke toppen lekker vann. Men eksosen ser normal ut, så kanskje topppakningen i så fall. Vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå