rsmann Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Heisann lurer på om hva jeg må gjøre for og bygge om en e34 535 fra automat til manuell og hvordan girkasse kan jeg bruke... kan jeg feks bruke en 525 192 hesting gir kasse... Noen som har noe tekniske spekk til meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Det aller letteste er ihvertfall å få tak i en delebil 535 med manuell kasse. Har ikke gjort dette på en 535, men jeg er ganske sikker på at du må ta kassen fra en M30 maskin, altså eldre 530 eller 535. ang. mellomaksling vet jeg ikke hva som passer. Alle E34'er har samme pedalsett og hovedsylinder på clutch, så det skulle være lett å få tak i. Clutchveske tar du fra en ledig nippel på bremseveskebeholder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rsmann Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 oki men spørsmåle er, må man bytte om svinghjul og veiv og slike til for og få ting til og passe ? eller er det bare få tak i en kasse og sette på?? For jeg har hørt noe om at man må bytte svinghjul og evt veiv. Er det noen som avkrefte eller bekrekte at dette stemmer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Veiv hørtes da voldsomt usannsynlig ut. Svinghjul må du ha, da en automat bare har en medbringer med tannkrans og converter. Edit: søkte litt rundt, og jeg kan ikke se at noen sier du må ha veiv. Kun svinghjul og pilotlageret som skal stå inni svinghjul/veiv der hvor converter før ble sentrert. ps: om du ser på side 35 i tråden om min 540i ser du litt av hva som gjøres. ligger og en link i første post (s.35) til mere informasjon om emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rsmann Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 oki hvordan er det evt og få tak i manuell kasse til 535 ? kan man bruke opp igjen mellom aksel også selv om det har sittet automat ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Du må nok bytte ut mellomaksling og, det er derfor det gjerne er lettest å få tak i en hel delebil. Da vet du ihvertfall at du har alt. ligger en fin 535 med manuell kasse på Autopower.se til 18000,- sikker ikke umulig å kjøpe den, bygge om, og selge den videre i deler uten å gå veldig i tap. Edit: om man følger med litt på "BMW deler selges" dukker det opp mye fint der og innimellom du kan jo f.eks høre med denne karen om han har en girkasse: viewtopic.php?f=14&t=158004&hilit=M30*+manuell eller denne: viewtopic.php?f=14&t=151022&hilit=M30*+manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rsmann Skrevet September 2, 2010 Forfatter Share Skrevet September 2, 2010 Takk for linnken S.Hafsmo tror nok det blir innkjøp av en dele bil fra Sverige taper nok ingen ting på og hente inn en Grom den 540 du har blir ikke V8 noe jævlig fremtung da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 Takker! M60 V8'eren er faktisk 2kg lettere enn M30, så den er ikke så voldsomt fremtung. Mener å ha lest at de fleste BMW'er er så nær 50/50 som det er mulig å komme. (det gjelder og E34) her har du en liste over motorvekter (komplett motor, ikke ribbet): M40B16 132kg M20B27 175kg M52B28 170kg M50B25 198kg M60B40 210kg M30B35 212kg M102 225kg S38B36 232kg M70B50 250kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rsmann Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 Det bra merker vel kansje ikke de 2 kg så veldig masse hehe, jeg trodde blei noe sinsykt fremtung jeg så lenge det blei v8er oppi der men tydlig vis ikke... men v8er har jævlig fin lyd . Skal ddu ha på noe turbo eller kompressor på den eller ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 V8'en er aluminum topp/blokk, mens "bigblock" 6'erene har stålblokk. Grei lyd fra V8'en, men det er ikke noe AmCar lyd. (banning i kirken, men det får så være). Håper det blir kompressor til våren, men mye kan skje før den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rsmann Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 oki gode tips og ta med seg, nei noe amcar lyd er det ikke men " dodge chardger 440 hemi " drømme bil hehe... ok kompressor er gromt, pluss man beholder komforen, Jeg driver sterkt og vurderer turbo eller kompressor på den 525 24v jeg har stående får ta en liten tenke runde i vinter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå