Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde ikke så mye å lakke med så vart noe vanlig lakk på sprayboks, vart egentlig ikke så stivt heller;) men skulle helt sikret brukt noe annet.

Skrevet

Pen bil, den hadde kledd sota baklykter og blinkers forran. :) Har du vanos? Hvordan gikk du fram når du byttet toppakning? Har nemlig muligens planer om å bytte selv..

Skrevet

Nei det lukter ikke noe :) har en plan med kansje litt mørkere, skal ha gule framlykter hværtfal ;) har ikke vanos nei, har gjort det et par ganger nå. men kjøp deg ei haynes bok eller noe vis du er usiker der står det meste du må lure på :)

Skrevet

Det skal jeg gjøre ass, trenger du noe spesial verktøy? Jeg har ikke vanos... Hvilken lakk brukte du da? svart benga på sprøyte?

Skrevet

Egentlig ikke, men tegninger står i haynes boka av det du trenger. Har aldri brukt verktøy selv. Syns selv at det var vansklig første gangen, men brukte haynes boka og da gikk d fint ;) Brukte bare vanlig sprayboks med svart matt. Må prøve å få forte meg litt med bilen, har lyst til å få den på veien snart nå :)

Skrevet

Jeg holder på med ett prosjekt jeg også, den ligger i signaturen min. Hmm, da får jeg plukke ut taket og lakke det da. :) Skal sote rutene etter eu tenkte jeg, men først blir det fikse ferdig motor, så bruke skjermvalsen jeg har bestilt, en liten matting så lakk. :)

Merket på triggerhjulet skal vel stå ved merket på blokka, så er det jo moment på boltene.. Er det mere hokuspokus en det da`?

Skrevet

Da får jeg gå in og se på prosjektet ditt da ;) høres ut som greie ting du skal gjøre.

Men til motor igjen, motor skal stå i TDC tror jeg det heter, hværtfal at stempel nr 1 står i topp. for og vite det skal du kunne sette in en bolt på baksiden av motoren under insuget, mot svinghjulet og girkassa. tror det siter en blå avlang propp som stiker ut fra hullet. så skal kammenne peke mot hværandre på en måte som er litt vansklig og forklare. pluss at firkantene bak skal være paralele med hværandre (fins verktøy , en plate man leger på. ikke så vansklig å lage) men som oftes har jeg brukt. bare et linjal og sett at det blir riktig. så tror jeg og huske at du skal vri motoren litt tur TDC, før du leger på kjede igjen før montering. men husker ikke helt i 100% detalj. så er vel greit og få seg ei bok, mye bra i dem plus at der står det moment og tegninger på diverse verktøy og lignende.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har blitt bestilt noa små deler nå:)

har montert litt ting. men sliter litt med vindus heisen. ingen ting som regerer, virker som den ikke får signalene, noen som vet hva det kan være? har prøvd og lagt direkte strøm på motorene, for å sjeke om dem var skrot men dem fungerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...