Gå til innhold

Aplet sine bmw`r :)


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mere senk blir det ikke, ikke før til våren isåfall! Greit og kunne bruke den i vinter også.

Kommer til og fjerne all soting, syns rett og slett det blir litt harry.

Kom akkurat inn nå, har vasket og gnukket bilen inni i 3-4 timer nå. Den har fått full skinnrens av seter pluss skinnrens på dashbordet :-)

Har også montert mørke(klare) sideblinkere.

Skal ut og ta litt bilder nå, kommer bilder ikveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser kanskje litt små ut på bildene, men er M5 speil jeg :) Syns det gjør seg veldig med sort tak og sorte detaljer jeg, skiller seg litt ut :)

I dag har jeg fjernet det åpne powerfilteret som forrige eier hadde satt på, og satt på orginal luftfilterboks og nytt filter. Det ble en utrolig stor forskjell! Bilen går mye rolige og penere, og en mye bedre respons!

I morra skal det byttes olje/oljefilter/plugger/bunnpannepakning.

Må jo stelle litt med`n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga blir det montering av ny gearkasse, da den gamle ikke ville mer på andre gir :?

Vurderer også en leppe under M-fanger foran, noen tips til ossen?

M-bakfanger er ankommet i posten, så da gjenstår bare effektanlegget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går byttet jeg girkasse på bilen, da jeg tok 2.giret på den forrige.

Men den girkassen jeg hadde kjøpt var ikke helt i form.. Uler noe veldig, og har ikke sjangs til og få den i 5.gir, og relativt vanskelig og få den i de andre girene også.. Så nå har jeg bittelitt leia ;)

Skal dele den forrige girkassen i kveld, og se om det er noe jeg kan gjøre med den, evt fikse andre giret, bytte drevet f.eks.

Gammel kasse:

bct67i8ji17uel9q0pok.jpg

Ny kasse:

e75tifczlyw8f1e1u0u1.jpg

farzp6tifi1vu6rn1af9.jpg

zwpgduubkq66mr4f6dk7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var egentlig kjempegreit, brukte ca 3 timer med alt. Så syns da er greit. Er bare og løsne eksos og få senket den litt, og få av 3 stk skruer på mellomaksel pluss skruene på kassa inn til motor`n. Er de som er mest køddne, spes de som sitter øverst! Pluss varmeskjold osv må man ta av.

Ble ikke noe girkasse-skruing idag, så tok heller og fjernet sotefilmen på siderutene, syns det ble mye bedre! noen kjappe bilder etter vask :

krwk88dhjzk739ee1c02.jpg

8wihj5s06hjat8qeq8h1.jpg

g0do6pygc5msyyybr88r.jpg

0qyfmbi953gnehrp2n6s.jpg

txljbok1ct7ioyd6312s.jpg

Pluss mitt bakgrunnsbilde på pc`n :

riyqi9v5bvkxnhkwwt2p.jpg

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! I know.. Men skal jeg først bytte skal jeg ha sort skinn ifra M5! Så det blir med tiden. Andre ting som er prioritert først :-)

I morra blir det og få åpnet den gamle girkassen og se hva jeg får gjort med den, så får den evt duge i vinter. Må uansett ha ny kasse og diff til våren hvis jeg skal ha kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...