Fr4nk Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Varsellampen som ser ut som en tannhjul med et utropstegn i lyser i dashen. Har funnet ut at dette kan være pga. lavt oljenivå på automat kassa, noe som stemmer godt da den først kom på i oppoverbakke. Hadde egentlig planlagt skifte av olje og filter på denne uansett, så det passet igrunnen bra. MEN: Har leita meg grønn på nettet nå, og blir absolutt IKKE klok på hvilken type olje jeg skal velge. Bilen er en 2002 modell 320 touring med automat. Er dog ikke sikker på hivlken type kasse jeg har. Noen som har greie på hvilken olje jeg kan kjøre på??
BMW-Vegardsen Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 castrol er nok den du skal ha. hør me foreks. mekonomen forhandler så vet dem hvilken olje du skal ha. Men tann hjulet i instrument panelet dit kan tyde på andre ting. Feil i kassa. Jeg vil tippe bilen din har gått rundt 200'km pluss - minus ?
Mons1 Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Kommer jo på hvilken automatkasse du har. Skal tro om det er en GM A5S-360R? For å være sikker, så må du under bilen og se hva som står på etiketten like ved påfylling. RS Varsellampen som ser ut som en tannhjul med et utropstegn i lyser i dashen. Har funnet ut at dette kan være pga. lavt oljenivå på automat kassa, noe som stemmer godt da den først kom på i oppoverbakke. Hadde egentlig planlagt skifte av olje og filter på denne uansett, så det passet igrunnen bra. MEN:Har leita meg grønn på nettet nå, og blir absolutt IKKE klok på hvilken type olje jeg skal velge. Bilen er en 2002 modell 320 touring med automat. Er dog ikke sikker på hivlken type kasse jeg har. Noen som har greie på hvilken olje jeg kan kjøre på??
Fr4nk Skrevet August 30, 2010 Forfatter Skrevet August 30, 2010 Takker for svar. Jeg dro på BMW og kjøpte herrligheten der siden de faktisk tok mindre for olja enn mekonomen. Kjøpte med nytt filter der og, de slo opp i registeret sitt og på innpakninga til det filteret jeg fikk, stod det "ZF-ettellerannet", så regner med dette er en ZF kasse? Bilen har gått ca 175-180tkm, hvordan det? Er det noe kjent som tar kvelden rundt den lengden? PS: Varsellampen var slukket neste gang jeg startet bilen....men skal uansett bytte olja.
RaymondJ Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Hvis det er samme kassa som i E39, er det 5hp19 på M52B20 motorene. Og den skal ha Esso lt 71141, eller original, som er samme olja i annen innpakning. Se her for en glimrende oversikt, legg merke til at samme olja fåes kjøpt hos VAG, Citroen og Peugeot m. flere. http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1257109447 Og her er hele tråden med MASSE dokumantasjon på 5HP19 kassa: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ight=5hp19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå