Gå til innhold

Vannlekkasje høyre side bak E30 touring

JohnnyTouring
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen har stått ute i regnvær over helga (står til vanlig i garasje) og oppdaget at rommet på høyre side (passasjersiden) bak hjulbrønnen i bagasjerommet var fylt med 5cm vann! Jeg antar at dette er rommet hvor batteriet er montert i 325i touring. Jeg har en 320i touring og batteriet er foran. Monterte ut plast dekslene ned i der og tørket opp vannet, men fant ikke hvor dette vannet kan ha kommet fra. Mulig det er fra baklykta, baggasjelokket eller fra hjulbrønnen, men så egentlig ingen tegn til det. Rommet til reservehjul og rommet på andre siden var helt tørt.

Har sett en del som sliter med dette i E39 her på forumet, men ingen E30. Noen som har opplevd noe liknende og har en forklaring/løsning? Er det noen dreneringshull som kan ha blitt tette ned i der? Eller noen tetteplugger som har ramlet ut? Alle tips/erfaringer mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Det sitter også en lufteventil der som det er verdt å sjekke pakningen på. Den er ca. 5x15 cm.

Sitter den ned i rommet bak høyre bakhjul? Hvordan ser den ut? Bilde hadde vært hjelpsomt, hint hint! :D

Har nå skiftet pakningene på baklyktene. De gamle var ganske slitne. Ser foreløbig ut som problemet er løst, men har lyst til å sjekke den ventilen.

Kom også på at jeg nylig har skiftet demperne på bagasjelokket, og de nye var litt stivere enn de gamle. Mulig at bagasjeromsdøra nå ikke holdes inntil like godt og vann slipper inn ved pakningen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...