hon Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 I dag merket jeg flere ting på min morgentur til jobb. Først kuttet motoren ut et lite sekund i forbindelse med akselerasjon ut fra et veikryss. Da jeg skulle starte den etter barnehagelevering, måtte jeg kinne den litt før den startet. Den stoppen også to ganger da jeg satt den i R. Trur også at tomgangen er noe lavere enn før. Er dette symptomer på en fypisk feil på disse motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Opplevde noe av det samme med min 520i touring der den kuttet ved akselerasjon og var tregstartet.Jeg dro og fikk tatt diagnose på min og fikk vite at en veivakselføler var gåen,verkstedet byttet denne og har ikke hatt problemer siden.Dette er en gjenganger på disse bilene tror jeg,anbefaler deg og få tatt en diagnosetest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Går dette å bytte selv? Evt hva kostet det å bytte den på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Det går vel og bytte selv,men jeg har ikke gjort det men regner med noen på forumet her har gjort det.Hvis jeg ikke husker helt feil betalte jeg 1400,-hos Emm sport i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Det var jo ikke så ille. Hvor er det lurest å kjøpe den da, hvis jeg skal bytte den selv? Finnes det noen DIY på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Mener den koster i overkant av 700,- hos Gs bildeler,gå inn på nettbutikken deres eller ring dem så finner du ut det.Har ikke funnet noen DIY på dette men mener at vifta og viftehuset hvertfall må demonteres.Søk på forumet her det ligger endel info om dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Se litt i Haynesboka mi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Den kan sikkert hjelpe deg ja,lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Garantert veivsensor...veldig enkel å bytte selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Denne fixer du selv Føleren er litt gjemt bak en solonoid, men lett å finne. Du må akru ut Solonoiden (Stor skiftenøkkel/Fastnøkkel) Selve føleren er festet med en umbrako (etter det jeg minnes) Så er det bare å følge ledningen til du finner kontakten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Det der er kamsensor og dobbelvanosmotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Det der er kamsensor og dobbelvanosmotor Det kan nok stemme Det var den jeg måtte bytte på min E39 med samme symptom. Den stoppet i det jeg prøvde sette den i gir. Vel og merke når motoren først var varm. Eller jeg kunne kjøre 10m og så døde den bare. Edit: Først byttet jeg veivsensor på verksted, for selgeren av bilen sa at dette var kontrollert med diagnoseverktøy, men det hjalp ingenting å bytte den... bortkastede penger. Deretter byttet jeg kamsensoren selv (kunne jo ikke være så mye annet) og så var problemet borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 .....og dobbelvanosmotor Er det ikke dobbel vanos i 98'en også da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 kom fra 9/98..altså fra 99 modeller og utover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 kom fra 9/98..altså fra 99 modeller og utover Aha.. Da kan jeg jo også spør om en ting til... Når kom Zenon som standard på E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå