Gå til innhold

Symptomer på motor E39 520iT 98mod

hon
 Share

Anbefalte innlegg

I dag merket jeg flere ting på min morgentur til jobb. Først kuttet motoren ut et lite sekund i forbindelse med akselerasjon ut fra et veikryss. Da jeg skulle starte den etter barnehagelevering, måtte jeg kinne den litt før den startet. Den stoppen også to ganger da jeg satt den i R. Trur også at tomgangen er noe lavere enn før.

Er dette symptomer på en fypisk feil på disse motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe av det samme med min 520i touring der den kuttet ved akselerasjon og var tregstartet.Jeg dro og fikk tatt diagnose på min og fikk vite at en veivakselføler var gåen,verkstedet byttet denne og har ikke hatt problemer siden.Dette er en gjenganger på disse bilene tror jeg,anbefaler deg og få tatt en diagnosetest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener den koster i overkant av 700,- hos Gs bildeler,gå inn på nettbutikken deres eller ring dem så finner du ut det.Har ikke funnet noen DIY på dette men mener at vifta og viftehuset hvertfall må demonteres.Søk på forumet her det ligger endel info om dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fixer du selv :)

Føleren er litt gjemt bak en solonoid, men lett å finne.

plz8eu33fb0qouoria8c.jpg

y9mshsdz6q5hkm1taq22.jpg

Du må akru ut Solonoiden (Stor skiftenøkkel/Fastnøkkel)

vipljzgfzmncq19zz6s9.jpg

Selve føleren er festet med en umbrako (etter det jeg minnes)

Så er det bare å følge ledningen til du finner kontakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er kamsensor og dobbelvanosmotor

Det kan nok stemme :)

Det var den jeg måtte bytte på min E39 med samme symptom. Den stoppet i det jeg prøvde sette den i gir. Vel og merke når motoren først var varm.

Eller jeg kunne kjøre 10m og så døde den bare.

Edit: Først byttet jeg veivsensor på verksted, for selgeren av bilen sa at dette var kontrollert med diagnoseverktøy, men det hjalp ingenting å bytte den... bortkastede penger. Deretter byttet jeg kamsensoren selv (kunne jo ikke være så mye annet) og så var problemet borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...