Desko-K Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Nå for ikke lenge siden begynte abs-lampen å lyse (den kommer og går litt). Og når jeg bremser, spesielt i lave hastigheter rett før bilen stopper, kommer det ulyder + det kjennes på bremsedalen som når man bremser på is og abs'en kicker inn. Hva kan disse ulydene skyldes? Og hvordan fikser man abs problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Mulig det er slttasje varsleren din og at klossene dine er klar for byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Skal sjekke klossene,men kommer nok sannsynligvis til å bytte de uansett, fordi jeg må bytte skiver, slanger og alt uansett. :/ Hvordan sjekker jeg slittasjevarsleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Bremseklossene ser ok ut. Vanligvis så begynner det vel å pipe i klossene når de er klare for å byttes? aldri hørt pipelyder, det er mer som den lyden når man bremser på is med abs.. Lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre for å få abs-lampen til å slutte og lyse? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Tror ganske sikkert at det er en abs-sensor som har takket for seg.. ta diagnose så finner du nok feilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Ofte sprekt ABS-ring når ABS slår inn når den ikke skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Jeg har ikke diagnoseverktøy, noen som vet hvor mye verksteder tar for å gjøre det? Men det høres mer sannsynlig ut det du sa Lars, siden det virker som abs'en slår inn når den ikke skal, det er nok noe galt med abs systemet. Er det mye stress å sjekke abs ringer? Takknemlig for mer info på det området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 Yikes, BMW verkstedet her skulle ha 1000-2000 kr bare for å ta diagnose. Vil heller investere de pengene i eget diagnoseverktøy, noen som har noe å anbefale? Evt noen forumfolk som vil gjøre det billigere for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16549 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16549 Vet du om disse sender gratis til Norge og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 Sparer jo uansett på å kjøpe den thanks. Noen som har erfaring med den da, evt andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 DX sender gratis til Norge ja. Er du uheldig blir det stoppa i tollen og må betale moms og tollgebyr. Vet om et par som har det og det fungerer. Må ha COM-port (evt adapter) og programvare (gratis på nettet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 Leste i en annen tråd at det krever en del av PC-en med slik programvare, at man bør helst ha en egen til jobben? Eller funker det greit med en vanlig brukslaptop med vista? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 Om du skal ha diagnose kan du jo sende en pm til ///Naitsirk . Mulig han har litt hyggeligere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desko-K Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 Da har jeg hatt bilen på EU kontroll, og fikk en 2'er på feil i ABS systemet. Verkstedet mente det sannsynligvis var gåen ABS sensor. Burde jeg bare bestille og prøve å bytte selv før jeg setter bilen inn på etterkontroll? Har utorlig lite tid og penger til bil for tiden, så er lite keen på å kaste bort noen av delene. Men slik jeg har forstått det er det stort sett sensoren som må byttes når lampen lyses, og jobben er ikke altfor krevende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå