Gå til innhold

Ulyder ved bremsing, abs lampe lyser

Desko-K
 Share

Anbefalte innlegg

Nå for ikke lenge siden begynte abs-lampen å lyse (den kommer og går litt). Og når jeg bremser, spesielt i lave hastigheter rett før bilen stopper, kommer det ulyder + det kjennes på bremsedalen som når man bremser på is og abs'en kicker inn.

Hva kan disse ulydene skyldes? Og hvordan fikser man abs problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseklossene ser ok ut. Vanligvis så begynner det vel å pipe i klossene når de er klare for å byttes? aldri hørt pipelyder, det er mer som den lyden når man bremser på is med abs..

Lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre for å få abs-lampen til å slutte og lyse? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke diagnoseverktøy, noen som vet hvor mye verksteder tar for å gjøre det?

Men det høres mer sannsynlig ut det du sa Lars, siden det virker som abs'en slår inn når den ikke skal, det er nok noe galt med abs systemet.

Er det mye stress å sjekke abs ringer? Takknemlig for mer info på det området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DX sender gratis til Norge ja. Er du uheldig blir det stoppa i tollen og må betale moms og tollgebyr.

Vet om et par som har det og det fungerer. Må ha COM-port (evt adapter) og programvare (gratis på nettet) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Da har jeg hatt bilen på EU kontroll, og fikk en 2'er på feil i ABS systemet. Verkstedet mente det sannsynligvis var gåen ABS sensor.

Burde jeg bare bestille og prøve å bytte selv før jeg setter bilen inn på etterkontroll? Har utorlig lite tid og penger til bil for tiden, så er lite keen på å kaste bort noen av delene. Men slik jeg har forstått det er det stort sett sensoren som må byttes når lampen lyses, og jobben er ikke altfor krevende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...