Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hai Hai..

Har nå tenkt å få bygd om bimmern fra e36 320 til m3 3.2

Dro til Kr.sand der en kar hentet en eng bil for meg, ribbet motor og understell , og jeg hentet å betalte å så glad ut..

Alt kom vel hjem, og ble plassert i garasjen, sto der i 1 år.. nå er det på tide å sette i..

Så kom det formelle ved ang godkjenninga da..

Jeg hadde kun fått med papira på tollinga av bilen, og der står understells nr ++

Men han fikk ikke noe vognkort .. å det sitter jeg med som ett antaglig problem nå.

Salgs melding/kontrakt har jeg fra han jeg kjøpte det av.

Får jeg det godkjent? Hva mangler jeg? Hva er viktig å huske på? Råd å innspill taes i mot..

Har 2 karer som skal bygge om for meg, de er litt usikre selv om dette kan gå igjennom, ettersom de har godkjent flere biler tidligere av denne type ombygg..

Skrevet

Det enkleste du kan gjøre er å ta kontakt med ditt lokale biltilsyn. Det gjorde eg angående M50 i E30.

Eg fikk beskjed om å sende inn en søknad/beskrivelse av det eg ville gjøre med bilen.

Så får du svar. Anbefaler å gjøre dette per post, for å ha det så ryddigt som mulig og "dokumentert".

Lykke til ;-)

Skrevet

Ja ang søkingen så går den nok i mellom..

Men jeg ringte i går med biltilsynet ( registreringa ) han var veldig ok å snakke med, han fortalte : uten vognkort eller donor bilen, så ville jeg få det vanskelig mente han da..

Som han påpekte var ang hvor disse delene mine egentlig stammet fra..

Men jeg har hjernen og nr på den, understells nr stemmer overens med papira jeg har.. + en salgs melding med han jeg har kjøpt det av.

Men biltilsynet hadde ikke noe vognkort inne på deres system med den bilen som ble tollet inn.. så han sa til meg at jeg måtte høre med ambasaden i england, å få tak i vognkortet i england da..

Stress :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...