Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har, eller kjenner noen som har chippet en m60 motor? Er det noe å hente på å chippe en bensinmotor uten turbo? Har hørt at chipping av biler fører ofte til mindre bensinforbruk og bedre ytelse. Og hvem vil vel ikke ha det? :-)

Skrevet

Hadde før en 97 E39 535ia sedan som orginalt hadde 235hk/320nm, denne omprogrammerte jeg via obd etter å kjørt på 98 blyfri over lengre tid. Ny effekt ble ca 255hk/355nm. Denne ble sprekere og vassere enn før. Så er definitivt merkbart på større sugemotorer uten turbo :-D Forbruket mindre? Tja vet ikke i og med at jeg kjørte på 98 blyfri så ble den nok heller dyrere men langt morsommere..

Skrevet
Om det er 3 liters M60 motoren du har så går du fra 188hk til 205hk. Det koster ca5-7000kr anhengig av tuning selskap.

Skjønner ikke det helt. Det er jo 218 hk originalt på 3 liter m60 som jeg har.

Skrevet
Om det er 3 liters M60 motoren du har så går du fra 188hk til 205hk. Det koster ca5-7000kr anhengig av tuning selskap.

Skjønner ikke det helt. Det er jo 218 hk originalt på 3 liter m60 som jeg har.

Hmm, mulig jeg blingsa på tabellen. men det må han som starta tråden sjekke.

Skrevet

Det var meg. Tror du blander den seks sylindrede 3 literen med motoren som jeg har som er 8 sylinder m60. den har 218 hk. Og jeg lurer på om det finnes fornuftige chip som funker til den. Helst chip hvor man fortsatt kan fylle 95 blyfri. Og rundt 10% effektøkning med samme eller mindre forbruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...