dunderdo Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 Jeg har et søskenbarn som skulle bytte vannpumpe på sin 525d Når han demonterte ble han litt ivrig og klarte å demontere oljekjøleren til automatkassa... Han fylte på like mye som rant ut av kassa. Etter dette har han kjørt noen få mil. Nå vil ikke bilen rygge lenger? Kasse bytte eller en skikkelig flush? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 Bump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 Er han HELT sikker på at nivået er riktig? Bilen må stå helt rett, kassa 30-50 grader celsius, kjøre gjennom alle girene, så i park og skru ut fyllepluggen MED motoren igang. Da skal det være akkurat i nivå med påfyllingshullet. Sjekk gjerne ved 30-35 grader så er du sikker på at det ikke blir for lite, olj utvider seg mye etter som temp stiger fra 30 til 50... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 Hmm... Bilen ble tatt diagnose på nettopp... Ingen feil med ventilene i kassa iaf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 om det er slik at kassa slutter å fungere når du begynner å rygge så er nok kassa defekt, er alltid reversen som ryker først når aut. kassene på e39 ryker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet September 1, 2010 Forfatter Share Skrevet September 1, 2010 Sikker?? If so... har jeg en sur tlf å ta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 om oljenivået er riktig så er nok kassa defekt ja, men gjør som raymondj sa litt lenger opp her, heis bilen opp på bukk, kjøre gjennom alle gir, sett den i park(motor må gå) skru ut påfyllingspluggen og fyll olje om det ikke renner ut noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 http://www.noreverse.org/ Her er en som et lite filter/screen mesh hadde tette seg med guffe: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=706809 I verste fall er denne ødelagt, men litt pussig at det skulle skje akkurat ved oljetapping/fylling søk på 5HP19 reverse drum (hvis det er den kassa han har, står på kassa ved påfyllingshullet) : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 1, 2010 Share Skrevet September 1, 2010 Har en 5hp19 som slurer i revers og hopper ut/slurer i 4/5. gir. Kan det bare være for lite olje eller er det defekt kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet September 2, 2010 Forfatter Share Skrevet September 2, 2010 Han sier att bilen kopler inn revers... å det tar litte grann når han gasser... Men ikke nok til att bilen rygger... Noen flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå