Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noe med servo´n eller tannstanga er ikke helt som det skal.

Bilen sluker servo olje som bare det. Ser ut til at den bare lekker når jeg er ute å kjører, har ikke fått sjekka om den lekker når jeg står stille og ratter. Men må sjekke jevnlig hvor mye servo olje jeg har så den ikke går tom/under min.

Tannstanga er fuktig, så lurer på om det er den som lekker. Legger ikke merke til noe spesielt med fukt rundt selve servo´n.

Noen forslag på hva problemet er?

Evt. hvordan ser denne tannstanga ut? Er brukt, fra en bil som hadde rullet 190k tror jeg det var. 94/95 318 sedan.

hw2rfcr0zzkeykg21mpa.jpg

w8v6isq8eklob5zij5dw.jpg

Skrevet

Er jo olje lekasje på styresiden. Tannstangen lekker vel innvendig, men det kan feks. også være på trykkslangen inn. Fyll opp servo olje til maks. Ta en skikkelig motorvask med god spyl på tannstangen etter å ha brukt motorrens. Kjør til du ser lekasjen. Der det begynner å danne seg olje. Da vet du om det er selve tannstangen eller en eller flere av slangene det er noe galt med. Hadde i mange år Peugeot med slike problemer. Der var det en sil som gikk tett, men jeg vet ikke om det er sil i disse. Er kurant å bytte disse og billig å få deler til. Er vel like billig/billigere å bytte som å kjøpe nye deler.

P

Skrevet

Erik_S: Skal få tatt bilde av min, mener den er ganske lik den på bildet.

Pedro: Lurt, ikke tenkt så langt over å ta motorvask :oops:

Har jeg noe å gjøre på dagen imorra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...