Bandit Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Har problemer med at bilen drar fryktelig dårlig opp til ca 3000-3500 omdreininger. Smeller i potta under bilen en sjelden gang også. Har sjekket at LMM fungerer. Lurer på om det kan være kam/veiv sensorer eller lambda. Noen som har erfaringer med dette problemet/symptomene?
vegard89 Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 siden du sier det smeller i potta.. sikker på at det ikke smeller i motor og kanskje? kan hende det er tenningsfeil ?
Bandit Skrevet September 4, 2010 Forfatter Skrevet September 4, 2010 Kjennes ikke ut som tenningsfeil i og med at jeg ikke merker at motoren feiltenner annet enn et og annet smell i potta når bilen drar dårlig. Hadde tenningsfeil på 525'en jeg hadde for en tid tilbake siden, og der viste det seg at gummien på den ene coilen svettet olje. Har sjekket alle coilene mine på denne bilen, og de fungerer som de skal. Jeg begynner å lure på om det er lambdaen. Forrige eier skiftet pakning og diverse i Vanos, så tror ikke det er der det ligger...
vegard89 Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 har vært borti at noen av disse bmw så har katalysatoren tendens til å tette seg.. kanskje sjekke det?
bcrazy Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Enten du har feil på sensor eller noe annet så er vanos o-ringen garanter dårlig om du ikke har byttet. Tett katalysator vil bli værre og værre desto høyere turtall. www.drvanos.com http://www.beisansystems.com/
Bandit Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Takk for svar. Skal sjekke sensorne. Katalysatoren er ikke tett.
Bandit Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Har nå byttet begge tempsensorene under innsuget, kam og veivsensor, lambda, coiler, bensinfilter, plugger, luftfilter, innsugsbelg og vakuumslanger. Fremdeles samme dritten... Begynner å lure på om det kan være bensinpumpa. Når bilen går på tomgang høres det ut som om pumpa starter og stopper ofte. Det rare er at bilen fungerer helt fint når den er kald. Etter ca 5 minutters kjøring begynner den å fuske. Tempmåleren i dashbordet kommer heller aldri over blåstreken selv om jeg har god varme i varmeapparatet.
JTS77 Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Det eneste eg kan si med sikkerhet er at det ikke er ett vanos problem. Selv om dens funksjon ikke virker, skal bilen gå som normalt bare dårligere. Diagnose er veien å gå her for å vite noe sikkert.
Bandit Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Ja, blir vel nødt til det er jeg redd for... Skulle ønske jeg gjorde det før jeg byttet alt, hehe.... Lønner seg ikke å være sta. På den andre siden har jeg jo mye nytt under panseret nå da
Bandit Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Etter å ha byttet tempsensor til innsugsluft, o-ringer på dysene samt bensinpumpa ble det tatt diagnose for andre gang. Kom opp feilkoden "Minnefeil i Styreenhet". Viste seg under CO-måling at lambda koblet seg inn og ut som den selv ville... Fikk tak i ny DME i et siste desperat forsøk, og nå fungerer bilen perfekt! Har holdt på siden September/Oktober i fjor, så dette var deilig! PS. Tempmåler i dashbord viser fremdeles kun blått. Mystisk, men uviktig på en dag som dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå