Sandtveit Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 hei. kjøpte en 318 her om dagen. men den vil ikke starte. fått tak i ny hjerne. samme merke, bosch. og samme nummer på den. men selve hjernen er et annet merke. det som er stemplet inn i boksen liksom. må det være samme merke på hjernen å da ? husker ikke i farta hva de het. den ene var på tre boksaver og den andre het troptonic eller noe. takker for svar
Fekzen Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Det borde vara Bosch Motronic på den. Vad är det för årsmodell? Kan även stå ECU eller DME på , det är bara förkortningar för Electronic Control Unit och Digital Motor Elektronik , nått sånt Finns ju även hjerne till giirboxen och så. Brukat stå Getriebe Steuergerät på den. Mvh// A.Fekzen
lind91 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 det står dme på min hjerne. kan jeg ikke ha motronic hjerne i bilen da ? usikker på årsmodell akkuat nå.
Fekzen Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 det står dme på min hjerne. kan jeg ikke ha motronic hjerne i bilen da ? usikker på årsmodell akkuat nå. Jo, DME är bara en förklaring på vilken typ av hjerne detta är. Det vill säga - motor hjerne. Har du bosch bensin så är det med stor sannolikhet Motronic, men har du siemens så är det tex MS41, MS42 osv Getriebe = giir hjerne EWS = hjerne för startspärr LCM = hjerne för lampor ABS/DSC = hjärne för abs och anti spinn Mvh//A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå