Frank540ia Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 Treng litt hjelp til å velga kor mykje senk eg skal ha på 540en min.. Bilen e senka no og, men veit ikkje kor mykje, og lure litt på om nåken veit kor mykje eg kan ha når eg har 245/35/19, vil jo ikkje at dekk skal ta borti skjerm So om nåken hadde hatt peiling på kor mykje eg kan senka med desse felgane, so hadde eg såtte pris på litt hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank540ia Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 Hei Så en 523 touring med 30 / 30 senk og 19" i går som var pen og ikke for lav. Der var det kjøpt inn to nye senkefjærer framme og to nye dempere. Bak ble bilen senket med at bilen fikk programert om høyden på bilens nivåregulering. Det er utrolig vanskelig for BT å ikke godkjenne dette da bilen er original bak og har 30mm senk framme. Dette med programeringen var enkelt å bilen velger da riktig nivå som utgangspunkt for høydejusteringen. 30mm vil være en fin senk på 19" P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbpE30 Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 enig dr har selv en 525 touring men har 40/40 på min.. men blir litt lavt her oppi nord :@ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 5, 2010 Share Skrevet September 5, 2010 Det spørs jo litt hvordan du vil ha bilen, samt hvor mye du er villig til å betale. Jeg begynte med 40/40, det så helt jævlig ut. alt for høy fremme og for lav bak, gikk så til 60/30, mye bedre, men fortsatt for høy fremme og for lav bak. Kjører nå med FK Koenigsport justerbare coilovers, da kan du jo bare justere til du blir fornøyd. Dette var riktignok på sedan, kan jo være det er litt annerledes på Touring. man bør og være obs på at 40/40 betyr i utgangspunktet ingen verdens ting. antall mm senk varierer voldsomt fra produsent til produsent. er det 9.5" felg du har? antar det kun er 245 bak? isåfall tror jeg ikke det skal subbe noen steder. Med 265 og 40mm senk bak måtte jeg valse kanten på hjulbuen bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 5, 2010 Share Skrevet September 5, 2010 Jeg har faktisk kjørt med 265 foran på en e39 540 Det gikk helt fint. Jeg måtte gjøre dette ettersom jeg punkterte på et fremhjul og reservehjulet gikk ikke over de store bremsene som stod på Når du spør om du kan kjøre med den dimensjonen så er det veldig relevant hvordan felg du bruker! Mener også jeg har lest flere tråder her hvor det har blitt diskutert dette. I forhold til senk er det som nevnt over veldig forskjellig hvilket resultat du får. Men jeg tror heller at det har med hvor mye bilen har sunket sammen fra før. Om du har touring så er det ikke noe problem å få den akkurat slik du vil bak Tror jeg har et sett fjører til e39 540 liggende etter min. Fikk med to forskjellige sett Si ifra om du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå