Gå til innhold

Svindel

Holberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg la ut bilen min for salg her om dagen, plutselig var det en engelskmann som tok kontakt(copy paster det han har skrevet så dere får se)

mail1:

Hello,

thanks for your fast response i lived in oslo before but just moved out of the country ...... like i said i am interested in your product and i am willing to pay you your asking price, and i would want an immediate purchase for the car .i wouldn't be able to come for inspection as I'm an oceanist,and i work on the sea sailing,I can only pay through PAYEX ESCROW PAYMENT online at the moment as I do not have access to any other payment method.....all I will need is your bank account number to do that, but first I will like to have new pictures engine part(not the ones in the listing) so i can be sure i am buying a real stuff and then i can log into my bank website online to transfer the money in your account. Also note that i will have a pick up agent that will come for the pick up after payment has been sorted.

kan dette være et forsøk på å svindle meg?

Jeg skrev videre at jeg ikke var så gira på å levere ut kontonr etc til en fremmed utlenning, og om han kunne gi meg noen garanti.

fikk da til svar:

CAN I PAY YOU THROUGH PAYPAL THEN?

jeg spurte deretter om han ikke kunne komme med penger da han hentet bilen, fikk da til svar:

no because i am presently on sea.

figures da han skulle sende en "agent" for å hente bilen.. så sa en kompis at jeg skulle få "låne" hans paypal account, så da skrev jeg videre "hvorfor" skal du kjøpe en norsk bil? og at jeg fikk låne en account.

svar:

as soon as payment has been made i will send my pick up agent to comepick the car up car is being shipped to denmark for my dad so it sortsme to buy it in Norway...........okay..get back to me with the paypalaccount as soon as possible thanks

Er dette et forsøk på svindel?

Takker for svar folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritartig å kødde med dem....

Målet mitt er å få ham til å betale meg noen kroner for å sende bilen til ham ;-))

Hvis dette er en ærlig person (som det helt klart ikke er) så ender det med at du prøver å svindle denne personen,å da er du jo ikke så mye bedre selv.

Bra dem får gjennomgå,men greit å være 100% sikker på at dem prøver å svindle deg.Dette har dem gjort mye før å er det problemer med å få opplysninger av deg,går dem bare videre til neste person som kanskje er mere lettlurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett mange har fått disse, men skjønner ikke svindelen her. dvs skjønner at det er en svindel men hvordan? Får ikke noe id gjennom paypal. Kan trekke tilbake pengene, men da må han hente bilen og det er neppe planen. Svindelen kommer kansje etterhvert når de tror du stoler på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde post om det samme her om dagen, mailen du fikk er omtrent identisk den du fikk :) Dette er svindel ja! Autodb opplyser om at de kan på en måte få tak i passordet til annonsen din for å endre den, også "selge" bilen din til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...