AVT Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 Plutselig har bilen min sluttet å gå på alle sylindre. Hva kan jeg gjøre for å finne ut hvor feilen ligger/finne ut hvilke sylindre som ikke går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 ta av en og en plugg og se om problemet blir verre eller det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Jeg har ikke pluggnøkkel tilgjengelig akkuratt nå, holder det å bare dra ut pluggledningen? Og, må motoren stanses imellom hver gang, eller kan den stå på imens jeg tar av pluggene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 trenger bare ta av hetta ja... altså, du kan alltids bare ta av hetta mens motorn går, m jeg stoppa bilen min når jeg dreiv med detta da.. smak og behag. er jo 50,000 volt (ish) så kan gnistre og slå over litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Er ikke så farlig om det går galt med meg, er mer bekymret for bmw'n <3 hehe, er det ikke skadelig for bilden å dra av hettene når motoren står og går? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 det er ikke skadelig for bilen og ta av plugghetter mens bilen går. prøv og ikke ta på kaross sammtidlig, mindre sjangs å få strøm iseg om du ikke har jording fra bilen i deg. du har ikke hatt motor på høyt turtall når dette skjedde?... isåfall har vipperamer en tendens til og knekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Da har jeg prøvd med motoren på, når jeg måtte stoppe motoren i mellom hver gang ble det for vanskelig å høre forskjell. Men da jeg hadde motoren på virket det som at nummer 4 og 5 ikke gikk. Det ble ihvertfall lite forskjell på lyden da jeg plugget ut de her. Okei, hva må jeg gjøre nå? Hvordan fikser jeg dette? At vippearmen har knukket kan sikkert godt hende, jeg har kjørt veldig forsiktig de siste gangen jeg har kjørt. Men ellers har jeg dratt på endel i denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 du kan jo først sjekke at du har gnist da før du begynner å ta av lokk for å sjekke armer og greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Sjekke at jeg har gnist på tennpluggene? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 Sjekke at jeg har gnist på tennpluggene?Hvordan gjør jeg det? Ta ut en og en tennplugg, sett den i pluggkablen den hører til og legg tennpluggen mot gods f.eks toppdekselet eller dempertårnet, mens en drar på starteren. Kan fint holde i pluggkablen mens du gjør dette. Greit å være to stk. Har alle pluggene gnist, ville jeg plugget av en og en dysekontakt mens motor er i tomgang. Om en dyse er gåen ,skal du ikke høre noen forskjell på motorgangen når denne kobles ut. Evt ta av toppdeksel og se etter knekte vippearmer, dette er veldig typisk M20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Jeg har nå igjen tatt av en og en pluggkabel mens motoren har stått på tomgang. Denne gangen hørtes alle fine ut, dvs at når jeg plugget dem ut ble lyden annerledes, motoren byttet altid lyd da jeg plugget ut en. Er det mulig at alle er fine men at den fortsatt går på for få sylindre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 Hvis alle er fine så går den på alle? Hvis det likevel ikke høres bra ut så kanskje du skal sjekke dyser som nevnt over? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå