AVT Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Plutselig har bilen min sluttet å gå på alle sylindre. Hva kan jeg gjøre for å finne ut hvor feilen ligger/finne ut hvilke sylindre som ikke går? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 ta av en og en plugg og se om problemet blir verre eller det samme Link to comment Share on other sites More sharing options...
AVT Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 Jeg har ikke pluggnøkkel tilgjengelig akkuratt nå, holder det å bare dra ut pluggledningen? Og, må motoren stanses imellom hver gang, eller kan den stå på imens jeg tar av pluggene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 trenger bare ta av hetta ja... altså, du kan alltids bare ta av hetta mens motorn går, m jeg stoppa bilen min når jeg dreiv med detta da.. smak og behag. er jo 50,000 volt (ish) så kan gnistre og slå over litt Link to comment Share on other sites More sharing options...
AVT Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 Er ikke så farlig om det går galt med meg, er mer bekymret for bmw'n <3 hehe, er det ikke skadelig for bilden å dra av hettene når motoren står og går? Link to comment Share on other sites More sharing options...
opasb Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 det er ikke skadelig for bilen og ta av plugghetter mens bilen går. prøv og ikke ta på kaross sammtidlig, mindre sjangs å få strøm iseg om du ikke har jording fra bilen i deg. du har ikke hatt motor på høyt turtall når dette skjedde?... isåfall har vipperamer en tendens til og knekke Link to comment Share on other sites More sharing options...
AVT Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 Da har jeg prøvd med motoren på, når jeg måtte stoppe motoren i mellom hver gang ble det for vanskelig å høre forskjell. Men da jeg hadde motoren på virket det som at nummer 4 og 5 ikke gikk. Det ble ihvertfall lite forskjell på lyden da jeg plugget ut de her. Okei, hva må jeg gjøre nå? Hvordan fikser jeg dette? At vippearmen har knukket kan sikkert godt hende, jeg har kjørt veldig forsiktig de siste gangen jeg har kjørt. Men ellers har jeg dratt på endel i denne bilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 du kan jo først sjekke at du har gnist da før du begynner å ta av lokk for å sjekke armer og greier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AVT Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 Sjekke at jeg har gnist på tennpluggene? Hvordan gjør jeg det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian H. Foss Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Sjekke at jeg har gnist på tennpluggene?Hvordan gjør jeg det? Ta ut en og en tennplugg, sett den i pluggkablen den hører til og legg tennpluggen mot gods f.eks toppdekselet eller dempertårnet, mens en drar på starteren. Kan fint holde i pluggkablen mens du gjør dette. Greit å være to stk. Har alle pluggene gnist, ville jeg plugget av en og en dysekontakt mens motor er i tomgang. Om en dyse er gåen ,skal du ikke høre noen forskjell på motorgangen når denne kobles ut. Evt ta av toppdeksel og se etter knekte vippearmer, dette er veldig typisk M20. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AVT Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 Jeg har nå igjen tatt av en og en pluggkabel mens motoren har stått på tomgang. Denne gangen hørtes alle fine ut, dvs at når jeg plugget dem ut ble lyden annerledes, motoren byttet altid lyd da jeg plugget ut en. Er det mulig at alle er fine men at den fortsatt går på for få sylindre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HMW Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Hvis alle er fine så går den på alle? Hvis det likevel ikke høres bra ut så kanskje du skal sjekke dyser som nevnt over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now