Rollerboy Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Kan felg og dekkside stikke litt utenfor hjulbua? Hvis dekkmønsteret er innenfor skjermen?
hagenisse Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Reglene er +- 15mm, dvs 7,5mm endring på hver side (evnt dokumentasjon på større endring) og at det ikke skal krasje i noe. Hvis det går utenfor hjulbuene er det vel trolig at man allerede er langt forbi det?
M3cabriolet Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Reglene er +- 15mm, dvs 7,5mm endring på hver side (evnt dokumentasjon på større endring) og at det ikke skal krasje i noe. Hvis det går utenfor hjulbuene er det vel trolig at man allerede er langt forbi det? ikke nødvendigvis, man kan jo i teorien sette på 12" breie felger med samme innpress som originalt, og vips er du laaangt utenfor hjulbuen. (og hjulet sitter antakelig fast i støtdemperen. ) innpresset sier bare hvor senter er i forhold til midten på felgbanen.
hagenisse Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Ja, men tror du ikke at du krasjer i noe?
Just-turbodiesel Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 det er IKKE lov med dekk/felger som stikker utenfor hjulbua!
Rollerboy Skrevet September 5, 2010 Forfatter Skrevet September 5, 2010 Hmmm, jeg mener felgen KAN stikke utenfor,men at dekkets rullebane må være innenfor hjulbuen. men er ikke sikker på dette da.. min bil er org med et43, har nå felger med et 35. gikk selvsagt litt utenfor det!
Hawkon88 Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Hmmm, jeg mener felgen KAN stikke utenfor,men at dekkets rullebane må være innenfor hjulbuen. men er ikke sikker på dette da.. min bil er org med et43, har nå felger med et 35.gikk selvsagt litt utenfor det! Jeg har også hørt dette.
Bimmer327tic Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Hmmm, jeg mener felgen KAN stikke utenfor,men at dekkets rullebane må være innenfor hjulbuen. Dette har du helt rett i.
Jørgen Lie Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Hmmm, jeg mener felgen KAN stikke utenfor,men at dekkets rullebane må være innenfor hjulbuen. Dette har du helt rett i. Det tviler jeg på.. Fikk mangel-lappe på E30`n med dette.. Dekket var godt innom buen, men felgen var for brei.. Har også noe med hvordan sprutvinkelen blir når du kjører.. en hel haug med rare regler, så klart.. Vi bor jo tross alt i bakvendtland !!
-Anders- Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Hmmm, jeg mener felgen KAN stikke utenfor,men at dekkets rullebane må være innenfor hjulbuen. men er ikke sikker på dette da.. min bil er org med et43, har nå felger med et 35.gikk selvsagt litt utenfor det! Alt skal være innafor skjermkant. Garantert! Er en grunn til at de bruker en sånn pinne de setter mot felgen for å se om det er innafor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå