Gå til innhold

Alpina B10 4.0 vurderes solgt


sammigun
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med valgets kvaler....

Jeg hentet denne bilen selv i Berlin i mai iår.

Bilen er nr 23 av totalt kun 49, og den har fungert som min sommerbil til nå.

Originalt en 540, før Alpina satte igang på bilen.

Understell er meget hardt, men likevel balansert.

Denne ligger bedre på veien en min B10 BiTurbo...!

Motoreffekt er 315hk, men de beskjedne 29 ekstra hk i forhold til en original 540 er godt merkbart, bilen går meget bra.

Selv hadde jeg tenkt å ta denne fra bunnen av nå til høsten.

For selv om den er fin i lakken, er det endel riper og småbulker rundt om på bilen.

I tillegg har ikke denne bilen dekorkit, og den er levert ny med grått interiør.

Selv om dette grå interiøret er i skinn og med M5-stoler, så har jeg foreløpig satt inn framstolene fra delebilen min, som er en original Alpina B10 3,5 nr 274.

Dette fordi førerstolen, som er el.justert, valgte å slå seg vrang till nord for Hamburg på vei hjem. Disse framstolene har jeg liggendes, hvis en evt kjøper vil ha dem med.

Jeg vurderer bilen som ett prosjekt/objekt selv, for om jeg ikke selger denne nå, så er målet mitt å sette den i samme stand som min B10 BiTurbo.

Dette er en bil som med sine original papirer bare vil stige i pris i årene som kommer.

Av E34 er det er kun B10 4,6 som er produsert færre av.

Derfor er jeg meget betenkt på salg av denne.

Men ettersom jeg har en E28 Schulz stv og en gammel Boble som begge ligger i molekyler, føler jeg at det nok blir i meste laget for meg med ett 3. prosjekt.

Derfor kan jeg tenke meg å selge bilen til en ihuget Alpina-entusiast med litt fritid tilovers :wink:

Begge bilene er lovlig momset inn til landet, engangsavgift er ikke betalt.

b4xjhnjalxcwzqb9h2zl.jpg

izhn2vcxajystg8hakby.jpg

tguqhhpo1d88bun3ajvf.jpg

df85vbe0am7sy2fr83ng.jpg

u1gaz7cb2gwbu4c9f7cl.jpg

0td7bfx6zmgnedy2ai0q.jpg

Interiøret

5fre69cvkkashsdu8lam.jpg

Delebilen

Med eller uten delebil, interiør, felger osv.......

Dette kan selvsagt diskuteres, og det samme med prisen.

Jeg ser for meg at alt jeg har til 4.0'n og 3.5'n skifter eier for 99.000kr.

Utover dette blir selvsagt prisen lavere om kjøper ønsker å la enkelte av tingene stå igjen.

Vær grei å ikke ta bryet med å begynne prute i denne annonsen, ta heller kontakt med meg.

92443014

sammigun@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skriiiker etter bilder! Gleder meg ;D Lykke til med salget forresten!

Takk for det.

Er som sagt ganske usikker, vil egentlig ikke kvitte meg med bilen, men jeg har som sagt endel annet å sette tommeltottene mine i, så nå får vi se.....

Sjelden bil, den fortjener en bedre sjebne enn å bli flyttet over på en 518....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, ///MPower.... :)

Bilen går godt nok med automat også for min del... :D

Tviler meget sterkt på at BiTurbo'n kommer for salg.

Det er i mine øyne den absolutt mest spesielle av alle de 507 bilene som ble laget, ettersom det er nettopp denne som ble brukt i reklame/brosjyrer og det legendariske Concorde-bildet.

Den er helt klart ikke den mest strøkne, men fin nok i massevis for meg...

Blir nok ståendes tenker jeg :wink:

Engangsavgift på denne tror jeg at jeg regnet ut til ca 100.000, men etter hva jeg forstår skal biler som ikke er solgt nye i Norge havne meget gunstig ut på alternativ beregning.

Men dette har jeg ikke forsket så mye i enda.

Om bilen blir satt bort for vinteren, kommer jeg nok til å sjekke dette ut mer grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler meget sterkt på at BiTurbo'n kommer for salg.

Det er i mine øyne den absolutt mest spesielle av alle de 507 bilene som ble laget, ettersom det er nettopp denne som ble brukt i reklame/brosjyrer og det legendariske Concorde-bildet.

Den er helt klart ikke den mest strøkne, men fin nok i massevis for meg...

Har du noe mer info/nyere bilder (enn de fra 1989) på denne bilen? Høres utrolig ut (i positiv retning) at dette er samme bilen som ble brukt til promo-bildene.

Det Concorde-bildet hadde jeg som bakgrunnsbilde på PCen for 10-12 år siden, og det er jo et av de mest velkjente bmw-bildene som er tatt. Rett og slett utrolig kult!

ckesfrghl78ts1j9zjk5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente vel ikke at han hadde akkurat den bi-turboen? :shock:

Isåfall ville det jo vært et samleobjekt uten like!

Står vell akkurat det lenger oppe her, tøft!

Det var så mye synsing og meninger om det virkelig var denne bilen som ble brukt til brosjyrene og foto-shoot'n foran Concorde'n, så jeg tok kontakt med Alpina, som har bekreftet at dette virkelig er den bilen de brukte.

Jeg har ikke startet noen tråd om BT'n, men kommer kanskje til å gjøre det etterhvert.

Ellers takk for mange fine komentarer.

Tydelig mer interesse rundt den røde enn den svarte :D

Ser ut til at den havner på vinterlagring denne også.... :?

Jeg er på leting etter er god vinterbil, så kan ta innbytte hvis det trengs.

Merke spiller ingen rolle, men er en fordel at den er billig i drift, og driftsikker.

4X4 er ett stort pluss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...