Mons1 Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Jeg skiftet olje/filter for 5000km siden. Fylte på det som skal være og fikk litt for mye olje. 1mm over maks-streken. Så kjørte jeg litt og peilet og da virket som at nivået er 2-3mm over maks-streket. Nå har jeg kjørt 5000km og peilet og nå er oljen over "kuleformen" over maks-streket. Begynner å bli litt bekymret. Er jo først glad for å se at nivået ikke synker raskt, men det er jo ikke bra at den øker. Har lyst å tappe av en 1-2dl, men det går jo ikke uten full oljeskift. Oljen lukter ikke noe annet en olje og det er ingen tegn på vann. 2003mod BMW 320dA 150hk (M47TUD20).
Fixfax Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Jo kan tappe 1-2dl bare skru ut tappe pluggen og vipp litt på den, så setter du den inn igjen når du har tappet litt. en kobber pakning tåler som regel ett par runder
HMW Skrevet September 5, 2010 Skrevet September 5, 2010 Enig med Fixfax, det er enkelt å tappe av litt olje. Da får du også se hvordan den er. La den stå i en gjennomsiktig flaske for å se om noe skiller seg. Husk at hvis du peiler varm og kald motor får du forskjellig resultat. En annen ting er at det ikke er sikkert bilen stod 100% likt hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå