Gå til innhold

[316 e36] Konvertering til E85

Anbefalte innlegg

Skrevet

E85 og 98 oktane fungerer greit på samme chip, mener å huske at E85 tilsvarer ca 101 i oktane.

her i bodø koster E83 8.13 kr literen, når jeg begynte å kjøre på dette lå den på 8 kr nøyaktig.

jeg sparer ihvertfall fryktelig mye penger på å kjøre på E85, smiler litt hver gang jeg tanker :)

• 2 months later...
  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis du skal kjøre 100% e85 så må du bare ha den fuelcat konverteringsgreia, eller øke "bensin"trykket.. Som nevnt på etanol.nu.. Jeg kjører 20% blanding nå, skal teste med 30% neste gang jeg fyller ;P

Skrevet

jeg har snakka litt med de gutta på fuelcat og fikk vite at E85 skader ikke noe mer enn bensin, men om man har en gammel bil med gamle slanger burde man bytte så lenge det kan være noe dritt der, burde også bytte drivstoff filter om du skal gå rett på 100% E85

Skrevet

Det som er greia er at over årene har det lagret seg dritt inni slangene, som begynner å løsne når man fyller på sprit.. Og etterhvert som dette løsner elns, så går det utover kvaliteten på slangen.

Skrevet

herlig må jeg si det var de svarene jeg var ute etter, kan noen av dere fortelle meg hvor mange slanger jeg må bytte ut før jeg klinker til med det. jeg også hørt at det finnes gummi slanger som tåler mere.

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har en gammel'go sliter M50B20 u'VANOS, og her kjører jeg med Innovative LC-1 simulet narrowband til ECU og Wideband inn til klokka i coupeen.

Går det ikke an å kline til med E85 da tro? Dette er en såpass gammel motorstyring at det er tross alt ca. +/- 20% closed loop på denne... Så den vil kunne justere opp en del.

Ikke tenk på slanger osv, de bytter jeg ettehvert som jeg må :mrgreen:

Noen innspill?

Skrevet

stilte inn 15grader fortenning på m20 jeg hadde og kjørte 100% etanol.. merka ikke noe mer forbruk.. men måtte slutte å bruke det da dt temperaturen begynte å gå mot 0- 10 grader ute.. begynte å bli vanskelig å starte

Skrevet
Jeg har en gammel'go sliter M50B20 u'VANOS, og her kjører jeg med Innovative LC-1 simulet narrowband til ECU og Wideband inn til klokka i coupeen.

Går det ikke an å kline til med E85 da tro? Dette er en såpass gammel motorstyring at det er tross alt ca. +/- 20% closed loop på denne... Så den vil kunne justere opp en del.

Ikke tenk på slanger osv, de bytter jeg ettehvert som jeg må :mrgreen:

Noen innspill?

Har en kompis med m50b20 i e34 som har kjørt 100% E85 fra mai 2009-oktober 2009 og samme i 2010. Jeg har kun byttet bensinfilter på den bilen. Nå kjører han en blanding på 50% E85 & 50% 95 bensin.

Skrevet
Har en kompis med m50b20 i e34 som har kjørt 100% E85 fra mai 2009-oktober 2009 og samme i 2010. Jeg har kun byttet bensinfilter på den bilen. Nå kjører han en blanding på 50% E85 & 50% 95 bensin.

Hvorfor kjører han blanding nå da? Kulden? :roll:

De er jo fine disse 2l sekserne, som har 11:1 i kompressjon 8)

Skrevet

Ang: Kallstart problemet.

Jag har lyckats lösa detta problem genom att justera kallstartsmapparna i chipet. Så om någon är intresserad så kan jag ordna E85 anpassade chip där man startar precis som vanligt vid -10 grader.

Har inte fått ordning på det i alla program , men nästan alla Bosch Bmw 3,5,7-serie och Siemens MS42, MS43 (E46-00-06, E39-00-06 med sexan).

Om någon skulle va intresserad av att få det fixat så går det bra att skicka mig PM.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Hvorfor kjører han blanding nå da? Kulden? :roll:

De er jo fine disse 2l sekserne, som har 11:1 i kompressjon 8)

Pga av kulden ja. med 50% innblanding starter den i -30;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...