Gå til innhold

Vektdokument til BMW e36 ombyd 316-325 NÅ GODKJENT =)

Anbefalte innlegg

Skrevet
nettopp, og denne vurderingen gjøres på grunnlag av at delenummer er det samme. det er dette argumentet som brukes, ikke at verkstedet går god for at karosseriet tåler det. de går bare god for at det er samme delenummer, og dermed kjøres dette på samme godkjennelse.

Om du starter påhengeren så slipper du å ro så fælt :lol:

Trådstarter:

Ta deg en tur til brennes auto i sarpsborg eller billia i fredrikstad. Vekrkstedene er sjeldent vanskelige å ha med å gjøre, men da m man snakke med de face to face. Man får som regel bare ett par fastsatte standarsvar ifra kontordamene/kællene anående slike ting, og det er at slikt holder vi ikke på med lenger el lignende. Jeg har alltid fått tonnevis av hjelp og papirer ifra de på brennes auto her i Sarpsborg når jeg har spurt om godkjenninger osv. Verkstedmesteren på brennes ringte til og med bt i Sarpsborg for meg når de ikke ville godkjenne de gamle hartge replica felgene mine på grunn av forskjellig bredde foran og bak...

Det stemmer det at Bmw norge har sluttet med det å gi ut godkjenninger på ditt og datt, da di ikke ville ha noe med det å gjøre lenger. Det som ikke stemmer er det at Bmw's verksteder har sluttet med det. Noen er vanskeligere å be, men har aldri opplevd og bli nektet....

Skrevet

trenger ikke å ro når det er dette jeg skriver i det første svaret i posten ;)

jeg vet bare at min egen verksmester ikke vill hjelpe med dette, merkeforhandler.

godt mulig praksisen er ulik hos andre verksteder.

S.arnesen, skjønner at det er lett å ta en slik kommentar, men les gjennom fakta i tråden, så ser til og med du at det er jo dette jeg sier. om enn noe snaut og uklart.

et verksted er IKKE kjøretøyfabrikant. det ligger litt i forskjellen på.. tja.. ordene.

Skrevet

Det jeg fikk beskjed om hos Statens vegvesen av kontrolløren var at jeg bare trengte en verktstedmester til å skrive at den tålte vekten, så var det biltilsynet som tok den endelige avgjørelsen uansett.

Skrevet

Dette er MEGET interessant lesning, da jeg i disse dager bygger om en 88.E34 530i (M30), til 90.mod E34 M5 3.6, og VIL få et problem ang vektøkning ved visning/godkjenning... :roll:

Lurer på om dette kan ordne seg etter å ha lest dette..

Jeg bor i Trondheim, og skal derfor vise og godkjenne bilen min her i området, så jeg er spent på hvordan dette går...

Skrevet

Update: Papirer fra bmw bavaria med regnr påført, samt beskrivelse om at karosseriene er identiske og 316 kaross derfor skal tåle 325 vekter kom i orden..

Men dette var ikke godt nok for BT.. de måtte ha papirer fra Bmw norge...

Skrevet

Fikk vite i dag, at biltilsynet i Trondheim er såpass trangsynt, at det om et understell fra en større utgave av et karosseri, feks E34 M5 satt montert på feks en 525, så hjalp det ikke at M5 understellet tåler/er levert med høyere vekter.

Her følger de slavisk det vognkortet på karosseriet du bygger alt på!

Så om en M5 feks veier 1750 totalt, og en 525 veier 1500 (Kun eks vekter, vet ikke om dette er helt korrekt!!), så får ikke min ferdig ombygde "M5" lov til å veie mer enn 1500 når den skal godkjennes.......!!!

Håper jeg kommer nærmere M5 vekt for min del, da jeg bygger alt over på en 88.mod E34 530i (M30)

Men som jeg har skjønt, så skrives ikke vekt opp i vognkort i Trondheim ihvertfall...

Så holder mulighetene åpne for å vise/godkjenne bilen min i en annen landsdel........

:roll:

Skrevet

Det er slik jeg har fått beskjed om fra vegvesenet også.

Vektene endres ikke.

men å få bekreftelse fra verksted om at delene er byttet er lurt når man skal bygge om, evnt. kan du få en time på bt hvor de plomberer delebilen

Skrevet

sier bare "kjøretøyfabrikant"...... kan aldri bli "verksted".

fint å se at det er andre som har samme erfaring som meg.

og bmw norge gir deg ikke papirer uansett hva du måtte finne på..

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei nå er alt fint og bilen godkjent, skal få scannet inn snart.

Jeg bare ribbet det jeg greide så bommet jeg på vekten med 10-20 kg men den var grei.

Så nå er den godkjent ombygd.

Men til andre der som sliter med vekt:, Det er ikke lenger mulig å fjerne sitteplasser, men han forklarte for meg at hvis du satt inn halvbur var det alikevel tillatt å fjærne de 3 bak, om man senere kan regge opp igjen er meg ukjent.

Skrevet

vha betyr dette???

kan jeg sette i 325 motor i min 318 cab? 1995

og strippe den for vekt, dra til verksted å få bekreftet att det er 325 understell?

og få det godkjent i vognkort?

• 8 months later...
Skrevet
Hei nå er alt fint og bilen godkjent, skal få scannet inn snart.

Jeg bare ribbet det jeg greide så bommet jeg på vekten med 10-20 kg men den var grei.

Så nå er den godkjent ombygd.

Men til andre der som sliter med vekt:, Det er ikke lenger mulig å fjerne sitteplasser, men han forklarte for meg at hvis du satt inn halvbur var det alikevel tillatt å fjærne de 3 bak, om man senere kan regge opp igjen er meg ukjent.

Hei.

Jeg er veldig interisert i å høre va du ribbet for å få ned vekta på din bmw.

Har en e34 520 som er ombygd til m5 3.6

Alt er greit hos bt untatt vekta.

Krever som sagt ny vekt garanti men d er ikke mulig å få fra bmw.

Min veier 35 kg for mye forran og 5 kg bak.

Bytter felger så mangler jeg 30 kg forran og bak er da greit.

Det jeg har tenkt å ribbe er ac delene men kan ikke komme på noe mere. Noen som vet va dette veier?

Håper på et svar og at jeg klarer dette med vekta så den blir godkjent.

Forstod d sånn at den måtte være max d som sto i vogkortet på vekta. Men godkjente di din med 10-20 kg over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...