Trondbrandsen Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Skal handle meg E87, men har ikke sett på noen irl ennå. Må ærlig innrømme at jeg ikke helt klarer å se konkret på bilder hva som skiller en 2006 120D M-sport fra en 2008 modell facelift samme bil. Noen som kan opplyse litt, gjerne med bilder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erebus Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 jeg får åpne ballet jeg vel: Oppdatert interiør-finish Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 jeg får åpne ballet jeg vel: Oppdatert interiør-finish Betyr det at pre-facelift har denne utrolig fæle ruglete hardplast lignende finishen på dash og dører etc? Samme som 2004 X3? Da blir det isåfall facelift på meg tror jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
T. Thøgersen Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Baklykter er forskjellige også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Takker så langt! Men det er vel mere endringer enn dette? Og stemmer det at det er samme dashbord materiale som en 2004 x3 har i pre-facelift E87 altså?(jeg fikk sjokk første gang jeg satt meg inn i svigers 04`X3). Baklykter blir garantert byttet ut uansett, så det er ingen krise Det må da finnes en oversikt som forteller hva som er forandret, og ikke bare når, som på wikipedia Haster egentlig endel, da jeg klør etter å kjøpe en BMW til , men må finne ut om pre-facelift har ulemper fremfor facelift først... Link to comment Share on other sites More sharing options...
in2you Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Har du mulighet, gå for facelift! Faceliften har oppgraderte motorer, finpusset utvendig og bedre materialkvalitet innvendig Den fikk stoff/skinn innlegg i dører istedenfor plast som du nevnte, ser rett og slett mye freshere ut! Sørg for å få en bil med m-tech ratt og gir, xenon lys, sportseter og klima automatikk. Lykke til med bilkjøp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Har du mulighet, gå for facelift! Faceliften har oppgraderte motorer, finpusset utvendig og bedre materialkvalitet innvendig Den fikk stoff/skinn innlegg i dører istedenfor plast som du nevnte, ser rett og slett mye freshere ut! Sørg for å få en bil med m-tech ratt og gir, xenon lys, sportseter og klima automatikk. Lykke til med bilkjøp Har selvsagt alt for mange krav til utstyr i forhold til budskjettet allerede , full utv. og innv. M-pakke, navi proff, xenon, Le Mans blå eller Alpinhvit, 5 dørs, manuell, varmeseter, klima, multif.ratt, alt el, cruise, regnsensor, ryggesensor, gjerne soltak, kjørecomp, bluetooth, lydpakke, delskinn, lyspakke osv osv osv Vil gjerne ha en 120D, men skal det bli facelift blir det 118d 143hk frykter jeg. Budskjettet er på ca 280 000. Men største problemet er at det blir svært få biler å velge mellom med alle kravene jeg selv stiller Link to comment Share on other sites More sharing options...
in2you Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Hehe skjønner godt det 1-serien er akkurat som en liten luksus bil om den har rett utstyr, den er kjempegod å kjøre og har relativt få feil! Men har du vurdert import av bil fra tyskland f.eks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Hehe skjønner godt det 1-serien er akkurat som en liten luksus bil om den har rett utstyr, den er kjempegod å kjøre og har relativt få feil! Men har du vurdert import av bil fra tyskland f.eks? Håper den ikke er som, men faktisk ER en liten luksusbil med det rette utstyret Ja vurderer import, men orker ikke gjøre det selv. Har brukt folk for å hente en hjem en saftig 911 for endel år siden, glemmer aldri turen dit for å titte på og teste bilen Og den laange ventetiden etterpå var uendelig! Går det an å få inn en skikkelig strøken 120D med det utstyret og facelift, og relativt lav km(max 60 000km)? Hvis det gjør det, blir jo fort også utvalget endel større... Må også ha motor og kupevarmer pakke , samt avtagbart ettermontert umiddelbart. Så jeg sliter litt med budskjettet, men vil jo bli fornøyd også.. Hva ligger en 120D med dette utstyret på veil.i Norge splitter ny egentlig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
in2you Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Facelift ER en liten luksus bil, preface føler eg etterligner luksus litt da eg ikke føler kvaliteten er 100%. Kjører rundt i preface selv, det er en fantastisk morro og bra bil men den mangler litt på interiøret etter min mening. Kikket litt på bmw sine sider, skal du ha en flunk ny 120d med utstyret du nevner havner den på 465000,- ++ Er ikke noe rusk! Ang. import så har eg kun sett på enkelte facelift modeller hos firma, er mange velutstyrte biler til rundt 300K men dei fleste mangler en eller annen viktig ting som xenon, varme i seter osv.. Men kan jo vere verdt å ta en runde rundt og høre? Bruker du litt tid på leting så finner du sikkert noe etterhvert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Hmm er det såpass forskjell ja. Interiøret på bilde du la ved, så egentlig ganske annerledes ut enn pre. Men jeg har ikke kikket på eller sittet i noen irl ennå, så lurer på å få prøvesittet begge typer en av de nærmeste dagene. Skal uansett innom Trond Pettersen-Pettersen Autoimport imorgen, har avtalt å vise min mulige innbyttebil (en Golf IV 99`type påkostet) og høre hva han kan få tak i .Konghelle bil ligger jo også rett nedi gata forsåvidt.. Men har allerede funnet en PERFEKT utstyrt 120D 2006, i rett farge, men selvsagt i pre.. Sjekka pris på BMW sine sider igår jeg også, og havna på 467 ett eller annet ja Takker for all hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Facelift ER en liten luksus bil, preface føler eg etterligner luksus litt da eg ikke føler kvaliteten er 100%. Kjører rundt i preface selv, det er en fantastisk morro og bra bil men den mangler litt på interiøret etter min mening. Kikket litt på bmw sine sider, skal du ha en flunk ny 120d med utstyret du nevner havner den på 465000,- ++ Er ikke noe rusk faktisk!!!Ang. import så har eg kun sett på enkelte facelift modeller hos firma, er mange velutstyrte biler til rundt 300K men dei fleste mangler en eller annen viktig ting som xenon, varme i seter osv.. Men kan jo vere verdt å ta en runde rundt og høre? Bruker du litt tid på leting så finner du sikkert noe etterhvert! Takker igjen for engasjement! Har idag testet en 2006 120D, den jeg nevnte som hadde PERFEKT utstyrsnivå. Herregud å råttent dette pre interiøret var da mann Selv med alt tilgjengelig utstyr, fikk jeg en enda værre følelse enn når jeg første gang testet svigers 04`X3 2,5i. Min Golf 99`Highline med beige stoff-interiør banker jo pre-face 1 serie ned i støvlene på opplevd kvalitet fra innsiden av bilen med glans Skal jeg ha 1 serie, så blir det facelift........... Men budskjettet sliter, og utvalget av biler på finn, mobile og autodb er magert med mine ønsker. Må si Audi genene har tatt seg opp siste dagene, får en fullspekket 06`2.0 Tdi Quattro med 69kkm innenfor budskjettet, og interiøret der er i en annen klasse en E87 pre-face! Selv om eksteriøret er litt traust likevel Ikke lett dette! Link to comment Share on other sites More sharing options...
T. Thøgersen Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Jeg har en E87 preface, og er superfornøyd med bilen. Synes da virkelig ikke at interøret er så ille som enkelte krefter vil ha det til men. Smaken er som baken. Når jeg kjøpte bilen var det like dyrt med den jeg kjøpte (-07 118d m-sport med greit med utstyr) som en facelift bil uten noe utstyr, og biler med m-pakka lå utenfor min prisklasse. Da var ikke valget så vanskelig for min del. Jeg synes 1-serien blir en helt annen bil med M-pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trondbrandsen Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Jeg har en E87 preface, og er superfornøyd med bilen. Synes da virkelig ikke at interøret er så ille som enkelte krefter vil ha det til men. Smaken er som baken.Når jeg kjøpte bilen var det like dyrt med den jeg kjøpte (-07 118d m-sport med greit med utstyr) som en facelift bil uten noe utstyr, og biler med m-pakka lå utenfor min prisklasse. Da var ikke valget så vanskelig for min del. Jeg synes 1-serien blir en helt annen bil med M-pakken. Det synes jeg var et pent og balansert innlegg, når jeg selv ser hvordan min beskrivelse av pre kan tolkes Må få understreke at forventningene var høye, og håpet for at det IKKE var samme finish som nevnte X3 var høye Men det var lik finish dessverre.. Pre-facelift innfrir ikke mine krav ift pris i det hele tatt! Og M-Pakken hjalp lite på den jeg testet, det var alle 4 dørtrekk, dashbord og midtkonsoll som hovedsaklig ødela for min del. Men jeg er nok ikke representativ for gjennomsnittet uansett... Link to comment Share on other sites More sharing options...
T. Thøgersen Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Som sagt; smaken er som baken. Jeg valgte å kjøpe en preface med M-pakke istedet for det som virket som en helt annen bil for meg, en facelift med flate stoffstoler og (i sammenligning) renska for utstyr. Men, at 143hk'n i faceliften er vesentlig sprekere, det skal jeg ikke si noe på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts