Gunnar Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Fra VG: "Mange dekkprodusenter vil fra og med i høst merke alle dekk med støynivå, rullemotstand og våtgrep. En slik merking blir et EU-krav fra 1. november 2011, skriver bladet Motor." Genialt og PÅ TIDE spør dere meg (tenker da spesielt på våtgrep). Her kan en kjøre rundt med en bil med allverdens stabilitetssystemer på møkkadekk som overhodet ikke holder mål. Satser på at produsentene tar dette seriøst og at dataene som blir oppgitt kontrolleres av en tredjepart - og ikke minst at dette faktisk også blir gjeldende her til lands, for her er det dekk-texas. Ingen krav til merking overhodet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Det høres ubetinget positivt ut ihvertfall. Så lenge det ikke går nevneverdig ut over dekkprisene har jeg ingen innvendinger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z1 Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Hva gjør dekk produsentene av søppel hjul nå ????? Jo vi merker dekkene med det du vil det skal stå på dem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Just-turbodiesel Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 håper det gjelder vinterdekk også..der har jeg vært borti mye rart.. kjøpt et relativt dyrt sett som jeg spant ut på 1 time... var null pigger igjen i bakdekka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingard Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 håper det gjelder vinterdekk også..der har jeg vært borti mye rart..kjøpt et relativt dyrt sett som jeg spant ut på 1 time... var null pigger igjen i bakdekka På asfalt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaymondJ Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Innkjøring av nye piggdekk er for pyser???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Just-turbodiesel Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 de blei kjørt inn en stund faktisk hakapelita elelr hva de heter har jeg bedre erfaring med.. de tåler mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts