SIR Skrevet September 7, 2010 Share Skrevet September 7, 2010 Hei, Jeg har problemer med dørlåsen på venstre side av bilen min. Har en 97 mod 318is uten fjernlås. Det fungerer fint å låse opp bilen, men klarer ikke å låse den. Låse må jeg gjøre på høyre side. Det startet med at låsen ble vanskligere og vanskligere å låse. Jeg prøvde å kjøpe meg ny nøkkel, det ble litt bedre, men etter en stund klarte jeg ikke å låse bilen lenger. Nøkkelen passer i låsen og kan vries noen grader med klokken, men så vil den ikke lenger. Noen som vet hva dette skyldes? Ligger feilen i låsesylinderen? Er dette eventuelt enkelt å reparere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet September 20, 2010 Forfatter Share Skrevet September 20, 2010 Ingen som har noe erfaring med slike dørlåser? Kan sikkert laste opp en video som viser problemet om det kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet November 6, 2010 Forfatter Share Skrevet November 6, 2010 Hei, Har tatt video av problemet. http://www.youtube.com/watch?v=gbI6XbN92vM Her er video fra utsiden av døren. Kan låses opp, men det er ikke mulig å låse. http://www.youtube.com/watch?v=POYFDsNsSPM Her er video fra innsiden av døren. Viser opplåsing og forsøk på låsing. Når nøkkelen dreies for låsing blir den blokkert av noe. Noen som vet hvordan dette kan fikses? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet November 6, 2010 Share Skrevet November 6, 2010 det var uten sentrallås sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet November 6, 2010 Forfatter Share Skrevet November 6, 2010 det var uten sentrallås sant? Der er sentrallås, men ikke fjernlås. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet November 6, 2010 Share Skrevet November 6, 2010 har treighet i egen lås på min sedan 1993...venstre side, skal vurdere skifte av sylinder tenker jeg, også den stanga inne i døra har en tendens til å bøye seg har jeg funnet ut, den som man låser døra med fra innsida, har fått inn i hodet at låsen ikke greier å dra den stanga skikkelig opp eller noe som forårsaker treighet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet November 6, 2010 Share Skrevet November 6, 2010 om feilen ligger i låsesylinder skal det ikke være spesielt vanskelig å skifte... vet ikke hvordan det er framme og med sentrallås,men jeg skifta låsesylinder bake på bagasjeluka på min, bruke 10 minutter på det trur ikke det skal være spesielt mye verre framme kansje litt verre å komme til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet November 6, 2010 Forfatter Share Skrevet November 6, 2010 har treighet i egen lås på min sedan 1993...venstre side, skal vurdere skifte av sylinder tenker jeg,også den stanga inne i døra har en tendens til å bøye seg har jeg funnet ut, den som man låser døra med fra innsida, har fått inn i hodet at låsen ikke greier å dra den stanga skikkelig opp eller noe som forårsaker treighet... Når jeg skal låse og vrir nøkkelen så langt den går, så er stangen opp til låsen fortsatt slark i. Så tror feilen må ligge i låsen/låsesylinderen som vises i videoene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå