Veritas49 Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Har registrert at 318td 2,0 og 320td 2,0 kommer med forskjellige hk, (115), 122,136,148,163 og 177 ? Er disse motorene identiske med hensyn til det mekaniske bortsett fra programvaren eller er det tekniske forskjeller (innsprut,turbotrykk,dyser,topp,kamvinkel,ekshos,clutch) ? Har spurt noen men har fått like mange svar, er det noen der ute på forumet som vet og ikke "tror". mvh ny på forumet. (PS: spm. naturligvis ifm. oppgradering av HK/NM) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 nei motorene er ikke identiske. du prater om to forksjellige generasjoner, i tillegg til at "1,8" har mindre dyser og turbo enn "2,0" Link to comment Share on other sites More sharing options...
aottesen Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 De to variantene er M47TU2D20 og N47D20. N47D20 ble introdusert i midten av 2007 og er en aluminumsmotor. Les e34_525tds sin dieseltråd på Teknisk, så finner du alt om de to forskjellige motorene. Effektforskjellene ligger desverre ikke på softwaresiden, men som forrige her nevner, dyser og turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veritas49 Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Takker og bukker for nyttige opplysninger ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now