Veritas49 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Har registrert at 318td 2,0 og 320td 2,0 kommer med forskjellige hk, (115), 122,136,148,163 og 177 ? Er disse motorene identiske med hensyn til det mekaniske bortsett fra programvaren eller er det tekniske forskjeller (innsprut,turbotrykk,dyser,topp,kamvinkel,ekshos,clutch) ? Har spurt noen men har fått like mange svar, er det noen der ute på forumet som vet og ikke "tror". mvh ny på forumet. (PS: spm. naturligvis ifm. oppgradering av HK/NM)
Gjest Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 nei motorene er ikke identiske. du prater om to forksjellige generasjoner, i tillegg til at "1,8" har mindre dyser og turbo enn "2,0"
aottesen Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 De to variantene er M47TU2D20 og N47D20. N47D20 ble introdusert i midten av 2007 og er en aluminumsmotor. Les e34_525tds sin dieseltråd på Teknisk, så finner du alt om de to forskjellige motorene. Effektforskjellene ligger desverre ikke på softwaresiden, men som forrige her nevner, dyser og turbo.
Veritas49 Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 Takker og bukker for nyttige opplysninger !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå