Gå til innhold

Trimmet M20 sugis - hva kan jeg få for motoren min?


jorg1s1
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge motoren min nå til vinteren pga satsing på drifting (må en skikkelig M-sugemotor for å holde følge da). Motoren består av ETA-veiv, 320 råder, 325 pre-face stempler og 885 topp som er portet og planet. Er også montert kvasskam og chip tilpasset motoroppsettet, samt 535 dyser, LMM og et Pipercross skumfilter som snart får et skikkelig varmeskjold. På eksossiden er det Sebring effektanlegg + grenrør. Motoren er bygget av Kimmit Sport Racing. Hva kan en få for noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10k - området. Alt etter hvor godt den fungerer og hva som er byttet. Jo mer dokumentasjon på specs jo bedre. En fordel å ha motor prøvbar også. Trimmede motorer er veldig usikre salgsobjekt, de er kun verdt det en eventuelt kjøper gidder betale.

Ta i betrakning at en S50B30 koster 20-25k for en billig en. Og da går den selv i nødmodus mye bedre enn din trimma M20..

Jeg hadde dog aldri solgt en trimma motor, fordi man taper for mye penger på den, i forhold til gleden den gir deg (meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok ikke under 15 nei, da får den heller stå i kjelleren å vente på et nytt prosjekt. Skal jo uansett ikke selges før vinteren. Og ja du får jo S50B30 ned i 20-25k, men en M20 går jo rett ned i E30 uten styr og den kan godkjennes (har søknad på 2.7 Alpina motor inne hos BT nå og folk har godkjent det før uten noe annet enn Alpina papirene). Motor står i bil og kan gjerne prøvekjøres før salg (regner med at det er mer interessant for folk da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...