BMWBenny Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Heisann, stort sett ferdig med å demontere alt av deler for å få lakka opp e30'n igjen. Men når jeg igår tok av pakningen til soltaket, så var det noen småroser der pakninga har sitti. Så kunne tenkt meg å huka ut hele luka og pussa det ned. Så hvordan?
OLEZZ Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 vipp luka i bakkant, så sitter det små skruer på innsiden av luka.
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 om du skal ut med hele kasetten så må du ned med taktrekk løsne alle ledningsclips rundt og frigjøre allt deretter kan du skru ut hele takluke kasetten, Byttet hele på 730n min var en smal sak
Erik_S Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 om du skal ut med hele kasetten så må du ned med taktrekk løsne alle ledningsclips rundt og frigjøre allt deretter kan du skru ut hele takluke kasetten, Byttet hele på 730n min var en smal sak I min Pre-facelift E30 var kasetten limt fast til taket...IKKE en smal sak å få ut for å si det sånn
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 om du skal ut med hele kasetten så må du ned med taktrekk løsne alle ledningsclips rundt og frigjøre allt deretter kan du skru ut hele takluke kasetten, Byttet hele på 730n min var en smal sak I min Pre-facelift E30 var kasetten limt fast til taket...IKKE en smal sak å få ut for å si det sånn hehe nei det kan være værre, trodde nesten disse var montert likt på fleste modeller, men er da mulig jeg tar feil hehe
BMWBenny Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 Skal ikke ha ut hele kasetten, bare "selve takluka" Vippe opp i bakant sier du? Skal se etter i morra:)
Kenneth730i Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Skal ikke ha ut hele kasetten, bare "selve takluka" Vippe opp i bakant sier du? Skal se etter i morra:) 3 skruer på hver side, var det på min ihvertfalll, kan være en fordel å ta av takluketrekket da ser du de med en gang å lett å komme til.
BMWBenny Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 ah. det er bra. digg å få gjort alt ordentlig når man først skal lakke opp en bil, tross alt mye arbeid! Hvordan er takluketrekket å få av/på?
FTE Skrevet September 8, 2010 Skrevet September 8, 2010 Takluketrekket sitter i klips i forkant. Kan sitte ganske godt, så kan hende du må ta i litt. Kjør luka halvveis innover (bakover), ta tak i front på trekket og dra ned. Når det er løsnet, dytter du det bare litt bakover og kjører luka opp i bakkant og drar hele trekket bakover.
BMWBenny Skrevet September 9, 2010 Forfatter Skrevet September 9, 2010 Takluketrekket sitter i klips i forkant. Kan sitte ganske godt, så kan hende du må ta i litt. Kjør luka halvveis innover (bakover), ta tak i front på trekket og dra ned. Når det er løsnet, dytter du det bare litt bakover og kjører luka opp i bakkant og drar hele trekket bakover. Takk for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå